جدول فیلم های پرفروش سینمای ایران در دومین هفته دهمین ماه سال ۱۳۹۸ با اضافه شدن شش فیلم «آشفتگی»، «مشت آخر»، «۲۳ نفر»، «جان دار» ، «زیر نظر»، «سونامی» نسبت به هفته گذشته تغیرات اساسی داشته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: در جدول میزان فروش منتشر شده فیلم های روز سینمای ایران در دومین هفته دهمین ماه سال ۱۳۹۸ با اضافه شدن شش فیلم «آشفتگی» ساخته فریدون جیرانی، فیلم «مشت آخر» ساخته مهدی فخیم زاده، فیلم «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری، فیلم «جان دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری، فیلم «زیر نظر» ساخته مجید صالحی، فیلم «سونامی» ساخته میلاد صدرعاملی که به تازگی اکران شده اند، نسبت به هفته گذشته تغییرات اساسی داشته است.

از مهمترین تغییرات این جدول نسبت به هفته گذشته می توان به خروج فیلم های «تورنادو» آخرین فیلم اکران شده سید جواد هاشمی و فیلم «هزار تو» ساخته امیرحسین ترابی و اضافه شدن فیلم های «آشفتگی» آخرین اثر فریدون جیرانی و فیلم «مشت آخر» ساخته مهدی فخیم زاده به این لیست اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :

جدول فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران / «مطرب» جای متری شش و نیم را گرفت / هفته اول دی ماه ۱۳۹۸

فیلم سینمایی «مطرب» آخرین ساخته مصطفی کیایی همچنان با فروش خوب خود صدر جدول را در دست خود دارد و بعید است به این زودی از گزینه های اکران کنار گذاشته شود و با پتانسیل خوبی که دارد می تواند جای خود را در صدر جدول ارتقاء ببخشد، «مطرب» در هفته گذشته با فروش بالای خود توانست لقب پر فروش ترین فیلم سینمای ایران را که پیش از این در دست سعید روستایی و فیلم «متری شش و نیم» بود را از آن خود کند.

نقد فیلم «مطرب» / فیلم مطرب یک فیلم تمام عیار از سینمای فیلم فارسی است

فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» نیز همچنان با فروش خوب خود در هفته گذشته کماکان در رده دوم این جدول قرار دارد، هر چند که فیلم «چشم و گوش بسته» با توجه به ژانر طنز و بهره گیری از بازیگرانی همچون : امین حیایی، مانی حقیقی، بهرام افشاری، لیندا کیانی و ... انتظار فروش بالا و قرار گیری در رده دوم توقع بی جایی نیست.

نقد فیلم «چشم و گوش بسته» / چرخش ۱۸۰ درجه کارگردان «چشم و گوش بسته»

فیلم سینمایی «جاندار» ساخته مشترک حسین دوماری و پدرام پورامیری که برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اکنون پس از گذشت یک سال از چهارشنبه هفته گذشته، مورخه ۲۰ آذر ماه 1398 روی پرده رفته است و توانست پس از گذشت دو هفته از اکران با دارا بودن ۹۴ سینما در رتبه سوم جدول قرار بگیرد.

نقد فیلم «جان دار» / فیلمی خوش ساخت با شاخ و برگ فراوان

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته جای خود را به فیلم جاندار داد و خود در رده چهارم این جدول قرار گرفت، البته حضور فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در رده چهارم این جدول با توجه به ژانر فیلم و رده سنی کودک و نوجوان اصلاً قابل پیش بینی نبوده است، انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی همچنان با فروش خوب خود در رده پنجم این جدول قرار دارد.

فیلم «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری فیلمبردار با سابقه سینمای ایران که برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، در  تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ اکران شد، این فیلم سینمایی که اقتباسی از خاطرات ۲۳ نفر از رزمندگان نوجوان ایرانی با گروه سنی بین ۱۳ تا ۱۷ سال است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند با گذشت دو هفته از اکران و در دست داشتن تنها ۶۸ سینما همچنان در رتبه ششم این جدول قرار دارد و قطعاً در هفته های آینده با تبلیغات خوب به رتبه های بالاتری دست خواهد یافت.

فیلم «هزار تو» ساخته امیر حسین ترابی با کاهش فروش هفتگی خود جای خود را به فیلم «آشفته گی» آخرین ساخته فریدون جیرانی داد، «آشفته گی» پس از حواشی فراوان به دلیل حضور مهناز افشار در این فیلم توانست پس از یک هفته از آغاز اکران با در دست داشتن ۳۵ سالن سینما به فروش هفتگی ۱۷۵،۶۹۰،۰۰۰ دست یافت و توانست در رتبه هفتم این جدول قرار بگیرد و قطعاً در هفته های آینده با تبلیغات خوب به رتبه های بالاتری دست خواهد یافت.

نقد فیلم «هزار تو» / کپی برداری نادرست از سینمای فرهادی

انیمیشن «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر که به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ در بخش انتخاب بهترین انیمیشن رقابت میکند در این هفته با افزایش فروش با یک پله صعود از رتبه نهم به رتبه هشتم رسید و جای فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» آخرین ساخته افشین هاشمی را از آن خود کرد.

فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» آخرین ساخته افشین هاشمی که در هفته گذشته با فروش خوب خود توانسته بود جای خود را در جدول پر فروش ترین فیلم های سینمای ایران پیدا کند و رتبه هشتم این جدول قرار بگیرد در این هفته پس از سه هفته از اکران با در دست داشتن ۴۱ سینما با یک پله سقوط در رده نهم این جدول قرار بگیرد.

فیلم «مشت آخر» آخرین ساخته مهدی فخیم زاده در هفته گذشته با فروش خوب خود، یک هفته پس از اکران توانست با در دست داشتن ۳۶ سالن سینما، جای خود را در جدول پر فروش ترین فیلم های سینمای ایران پیدا کند و رتبه دهم این جدول قرار بگیرد.

فیلم «زیر نظر» ساخته مجید صالحی، «سونامی» ساخته میلاد صدرعاملی، «جهان با من برقص» ساخته سروش صحت  که به تازگی اکران شده اند هنوز نتوانسته اند جای خود را در این جدول پیدا کنند، اما قطعاً در هفته آینده با افزایش تبیلغات و اکران بهتر این دو فیلم جای خود را در جدول فروش هفتگی سینمای ایران پیدا خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید