غزاله دختر جوانی که با آرمان دوست بوده در تاریخ 12 بهمن سال 92 برای مراجعه به دکتر از منزل خارج می شود و پس از آن به طرز مرموزی ناپدید می شود. ماجرای دردناک آرمان و غزاله را در ادامه بخوانید.

سلام نو – سرویس اجتماعی: آرمان هفت روز مانده به هجده سالگی مرتکب خطایی جبران ناپذیر شد که حالا دامان او را گرفته است. با این حال در فضای مجازی همه تلاش ها این است که به نحوی جلوی اعدام احتمالی او گرفته شود.

به گزارش سلام نو، ماجرا برمی گردد به بهمن سال 92. غزاله دختر جوانی که با آرمان دوست بوده در تاریخ 12 بهمن سال 92 برای مراجعه به دکتر از منزل خارج می شود و پس از آن به طرز مرموزی ناپدید می شود.

پلیس در بررسی این موضوع به این نکته دست پیدا می کند که این دختر پیش از ناپدید شدن با پسر جوانی به نام آرمان تماس گرفته است. همین امر باعث می شود این پسر جوان مورد بازجویی قرار بگیرد. بازجویی ابتدایی با حرف های ضد و نقیض آرمان به پایان رسید و در نهایت آرمان به قتل غزاله اعتراف کرد. با این حال به خاطر اینکه این اتفاق یک هفته پیش از تولد هجده سالگی آرمان اتفاق افتاده بود دادگاه پرونده را نیازمند تحقیقات بیشتر دانسته بود.

ماجرای آشنایی این دو برمی گردد به سفر آنتالیا. سفری که مقدمه آشنایی اولیه و سپس دوستی بیشتر بین این دو نفر را فراهم کرد. گفته می شود آرمان علی رغم اینکه چند ماه از غزاله گوچکتر بوده به این دختربچه پیشنهاد ازدواج داده بوده است. پیشنهادی که توسط غزاله رد شده است چرا که این دختر قصد داشته ادامه زندگی اش را در خارج از کشور سپری کند.

در این شرایط آرمان که ارتباطش هنوز با غزاله قطع نشده در نبود پدر و مادرش غزاله را به خانه دعوت می کند. خود آرمان در بازجویی‌هایش با اشاره به چگونگی قتل غزاله بیان کرده است: من وقتی دیدم کسی در خانه نیست، غزاله را به خانه دعوت کردم. اما او وقتی به خانه‌ی ما آمد و گفت که قصد دارد برای همیشه مرا فراموش کند، خیلی عصبانی شدم، بین ما مشاجره لفظی در گرفت و وی را (به سمت تخت) هل دادم، سرش به جایی (گوشه تخت) خورد، سپس با میله بارفیکس نیز چند ضربه به او زدم. آن‌جا بود که متوجه شدم غزاله نفس نمی‌کشد.

زمانی که آرمان اطمینان حاصل پیدا می کند که غزاله از دنیا رقته با نگرانی زیاد پیکر بی جان او را در ۱۵ لایه کیسه زباله می‌پیچد و در داخل چمدان بزرگی قرار می داد. سپس به نزدیک‌ترین سطل زباله خانه اش در خیابان میرداماد می‌اندازد. سپس به خانه بازگشته و سعی می کند همه آثار جرم را از بین ببرد. متاسفانه هیچگاه جسد غزاله پیدا نشد.

حال روایت جدیدی از آرمان در دادگاه شنیده شده است. او می گوید: غزاله را تا جلوی در خانه بدرقه کردم، اما همین که در را بستم صدای افتادنش را روی پله‌ها شنیدم. از ترس پدر و مادرم جنازه را به داخل خانه آوردم. فرش‌ها را کنار زدم و با دست خونی میله بارفیکس را برداشتم و به گوشه‌ای از اتاق پرتاب کردم. بعد جسد را با یک لایه مشما پوشاندم و در چمدانی که از انباری خانه آورده بودم گذاشتم و آن را به نخستین سطل زباله نزدیک خانه انداختم. بعد آمدم و لکه‌های خون روی پله‌ها و داخل را شستم.

نجات آرمان از اعدام این روزها ترند روز فضای مجازی به ویژه اینستاگرام است. احسان علیخانی، پرویز پرستویی، حسن آقامیری و خیلی های دیگر با انتشار متنی تلاش می کنند تا فضا برای بخشش خانواده غزاله مساعد شود. در این متن آمده است: پدرو مادر غزاله عزیز، شما ۶ سال است که عزادار غزاله هستین، دردی عمیق و جانکاه، قابل درک نیست داغ شما، حق با شماست حتما حق با شماست، اما در این ساعت‌های پایانی زندگی آرمان، از شما پدر و مادر محترم و گرامی خواهش میکنم و تفاضا میکنم که بزرگی کنید به آرمان رحم کنید و او را به بزرگی خودتان ببخشید، صبح چهارشنبه دیگر آرمان نیست، آرمان ۶ سال هر شب کابوس اعدام دیده در زندان، هر شب مرده و زنده شده، شما حق دارید، اما او ۱۸ ساله بوده و اشتباه کرده، غلط کرده ولی ۱۸ ساله بوده، در زندان از دیپلم تا فوق لیسانس درس خوانده و ثابت کرده با رفتارش که در صورت محبت و گذشت شما صلاحیت بازگشت به جامعه را دارد، من دو بار با شما حرف زدم و حسی در دلم گواهی میدهد بامداد چهارشنبه شما دلِ اعدام آرمان را ندارید، چون در صدای شما جز درد رفتنِ غزاله، مهربانی و گذشت هم بود، الهی که رحم کنید و آرامتر شوید.

چرا آرمان اعدام نشد/ ممکن است غزاله زنده باشد؟

دو قاضی از سه قاضی که حکم به قصاص یک پسر به اتهام قتل عمد دوست دخترش داده بودند، دچار شک شدند که آیا این قتل، به صورت عمد بوده یا حکم صادره با قانون تطبیق ندارد؟ همین شک باعث شده است تا حکم قصاص که قرار بود بامداد امروز اجرا شود، به تعویق بیفتد.

امروز- چهارشنبه 11 دی ماه - در اولین ساعات روز قرار بود آرمان به دار آویخته شود ولی دو نفر از سه قاضی که رای بر محکومیت آرمان به قتل عمد داده بودند، اعلام کردند برای آنها در وقوع قتل، شک به وجود آمده است.

از آن جایی که آرمان مقابل قضاتی که او را محاکمه می کردند، هرگز اعتراف به وقوع قتل نکرد، شاهدی هم در لحظه قتل وجود نداشت و برخی نشانه ها ازجمله فقدان آثار خون بر آلت قتاله (میله بارفیکس) و ریخته شدن خون زیر فرش –نه روی فرش- حکایت از آن دارد که صحنه ای که اتفاق افتاده به صورت واضح مشخص نیست، و از همه مهمتر، هیچ جسدی پیدا نشده یا نشانه‌ای از مرگ حتمی غزاله نیست، قضات صادر کننده رای، دست نگه داشتند. آرمان که در زمان ارتکاب به قتل بر اساس ادعای وکلایش چند روزی تا ۱۸ سالگی فاصله داشته ابتدا در بازجویی‌های اولیه قتل را پذیرفت اما در دادگاه منکر شده است.

نظر وکیل آرمان عبدالعالی درباره پرونده آرمان و غزاله

محمدحسین شاملو، وکیل آرمان عبدالعالی در گفت و گویی که با روزنامه شهروند داشته نکات متفاوتی درباره پرونده آرمان و غزاله گفته که در ادامه فایل صوتی آن آمده است:

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید