هر ورزش و مکانی کفش خاص خود را برای تمرین و رفتن می طلبد. ما در اینجا می خواهیم در مورد کفش برای تمرین تردمیل صحبت کنیم. کفش مناسب باعث بهبود تمرین روی تردمیل خواهد شد.

تمرین روی تردمیل نسبت به تمرین در فضای باز نیاز به استفاده از کفش هایی با ویژگی های متفاوت  دارد،هم برای دویدن و هم برای پیاده روی روی تردمیل شما باید کفش های مناسبی را انتخاب کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی و نگه داشتن پاهای خود در حین تمرین روی تردمیل، علاوه بر سایز کفش ورزشی مناسب، سایر ویژگی های آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. اما برای شروع کار، این نکات اساسی را دنبال کنید تا بتوانید در میان بی شمار کفش های ورزشی موجود در بازار درست انتخاب کنید.

متناسب بودن

اولین چیزی که هنگام انتخاب کفش برای تمرین تردمیل خود باید در نظر بگیرید شکل کف پا است. کفش هایی که بسیار پهن یا باریک هستند، یا فضای کافی برای انگشتان پا را در خود جای نمی دهند، منجر به تاول، میخک و درد پا می شوند. نوع قوس پای شما نیز یک عامل مهم است. قوس های بلند نیاز به بالشتک یا کفی های استاندارد دارند. قوس های صاف نیاز به کفش های تثبیت کننده با کنترل حرکت دارند. قوس های خنثی به کفش هایی با کنترل حرکت معتدل تر و کف میانی محکم نیاز دارند. کفش های تمرینی باید کاملاً متناسب باشند تا شما موقع پوشیدن آن ها احساس خوبی داشته باشید.

تنفس

با حرکت تسمه تردمیل در طول تمرین، گرما بر اثر اصطکاک ایجاد می شود که این اصطکاک سرانجام پاهای شما را گرم می کند. یک کفش مناسب تردمیل را انتخاب کنید که به طور خاص طراحی شده باشد تا جریان هوا را در کفش برقرار کند.  کفش هایی را انتخاب کنید که از پارچه های مخصوص قابل تنفس ساخته شده باشند. بسیاری از کفش های ورزشی دارای روکش مناسب برای اطمینان از تنفس کافی پا هستند.

قدم زدن در مقابل دویدن

اگر برای داشتن تناسب اندام در روی تردمیل قدم می زنید، بهترین کفش ها، آن هایی هستند که کفی های بسیار انعطاف پذیری داشته باشند تا به شما اجازه دهند، پاهای خود را به راحتی بچرخانید. کفش های مخصوص دویدن نیز باید انعطاف پذیری زیادی داشته باشند. کفی استاندارد به ویژه در پاشنه پا، کنترل پایداری و کشش خوب همگی از ویژگی های مهم کفش استاندارد برای دویدن روی تردمیل هستند.

ترکیب تردمیل و تمرین در فضای باز

برای افرادی که دوست دارند برای برخی از تمرینات خود چیزهایی را ترکیب کرده و به بیرون از خانه بروند، راهنمای کفش توصیه می کند که بیشتر روی نیازهایتان برای تمرینات روی تردمیل متمرکز شوید،  کفش های ورزشی را انتخاب کنید که به راحتی به پای شما اجازه تنفس می دهند، تا بتوانند گرمای حاصل از تسمه تردمیل را آزاد کنند و بیشتر از آنچه که معمولاً برای تمرینات در فضای باز استفاده می کنید، دارای کفی های انعطاف پذیر و راحت باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید