سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، از احداث کارخانه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی قبل از ۱۴۰۰ در منطقه مرزی و محروم جنوب خراسان خبر داد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با اشاره به سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی این نهاد در منطقه مرزی و محروم جنوب خراسان گفت: کارخانه کنسانتره سنگان تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش سلام نو، سید پرویز فتاح در بازدید از پروژه فولاد شرق کاوه در منطقه سنگان واقع در جنوب استان خراسان رضوی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای تکمیل زنجیره تولید فولاد به عنوان یک صنعت مادر، سرمایه گذاری برای احداث مجتمع کنسانتره فولاد شرق کاوه را انجام داد و با اتمام مراحل ساخت این مجتمع، گام مهمی در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد در بنیاد مستضعفان برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه سنگان جزو مناطق مرزی شرقی کشور و از جمله مناطق محروم است که برادران اهل تسنن ما در این منطقه زندگی می‌کنند، گفت: در حال حاضر که در مراحل تکمیل احداث این مجتمع هستیم، حدود ۳۵۰ نفر مشغول کارند و در سال آینده با افزایش شیفت کاری، تعداد کارگران و پرسنل احداث این پروژه به حدود ۶۰۰ نفر خواهند رسید که اکثر آن‌ها از نیروهای بومی منطقه هستند و ما توصیه کردیم، پرسنل شاغل در این پروژه، از نیروهای بومی و از برادران اهل سنت و شیعه این منطقه مرزی باشند.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به اشتغالزایی این مجتمع بعد از تکمیل مراحل ساخت آن ادامه داد: با راه اندازی و تکمیل فاز نخست این پروژه، اشتغال برای بیش از ۳۵۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۷ برابر این رقم یعنی بیش از ۲۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم خواهد شد. همچنین با وجود تمام تحریم‌ها، تجهیزات خارجی و داخلی مورد نیاز این مجتمع به طور کامل تامین شده و این تجهیزات در حال نصب هستند و امروز هیچ مشکلی برای تکمیل مراحل احداث و راه‌اندازی این مجتمع نداریم.

فتاح عنوان کرد: در این پروژه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی بنیاد مستضعفان انجام شده است که بخشی از آن به صورت تسهیلات بانکی بوده و بخشی از آن از منابع بنیاد تامین شده است و با همت مهندسان ایرانی، فاز نخست این پروژه در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. در فاز نخست احداث مجتمع فولاد شرق کاوه، ۲.۵ میلیون تن کنسانتره تولید می‌شود و این رقم با نهایی شدن فاز دوم آن، به بیش از ۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۳ درصدی کارخانه کنسانتره فولاد شرق کاوه اعلام کرد: با توجه به نیاز کشور و صنعت فولاد که به عنوان یک صنعت زیرساختی و مادر محسوب می‌شود، این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و با تکمیل و بهره برداری، درآمد حاصل از این مجتمع، در بخش محرومیت زدایی، هزینه خواهد شد.

به گفته فتاح، بنیاد مستضعفان تا امروز علاوه بر ۱۵۰۰ میلیارد تومانی که در پروژه فولاد شرق کاوه سرمایه گذاری کرده است، به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز در فولاد کاوه جنوب در استان هرمزگان سرمایه گذاری کرده که با سرمایه گذاری‌های بنیاد در این بخش، سال آینده به میزان۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش فولاد کشور اضافه خواهد شد./ایسنا

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید