مراقبت از خود برای تمام سنین مهم است، برگشتن به دوران مدرسه حتی این موضوع را مهمتر می کند که بعضی اوقات شما را ساعاتی از استرس کلاس، مدرسه و کار بیرون بکشد. این ۵ راهکار به شما کمک می کند تا سلامت روحی و فیزیکی تان را حفظ کنید. 

1.  پانزده دقیقه در روز را برای خود وقت بگذارید

حتی اگر احساس می کنید در روز وقت زیادی ندارید، شما معمولا می توانید ۱۵ دقیقه در روز را مشخص کنید که درآن می توانید کاری که فکر می کنید آرامش بخش است را انجام دهید و یا برای خود وقت بگذارید. ساعتی مشخص را هر روز انتخاب کنید،خواه قبل از خوابیدن باشد و خواه بلافاصله پس از زمانی که از خواب بیدار می‌شوید. این زمان می تواند شامل خواندن، گوش دادن به موسیقی که دوست دارید، تماشای فیلم های خنده دار در فضای مجازی و یا نوشتن مقاله باشد.

2. از منزل خارج شوید

هوای خنک تر پاییز ممکن است انگیزه ای برای بیرون رفتن ایجاد کند که می تواند شامل پیاده روی یا خوردن شام در بیرون باشد. این فعالیت ها می تواند راهی برای گرفتن حمام آفتاب و نور اضافی برای کاهش خطرات ناشی از از اختلالات فصلی باشد.

3.  تغییرات جزئی غذایی سالم ایجاد کنید

اگر به نظرتان تغییرات بزرگ در رژیم غذایی طاقت ‌فرساست، درعوض هدفی مبنی بر تغییرات کوچک جایگزین کنید. بعضی تغییرات کوچک و آسان مانند: زیاد آب نوشیدن، میوه را به جای دسر های شیرین جایگزین کنید، مرغ سوخاری را به مرغ کبابی تغییر دهید یا یا یک نوع سبزیجات جدید را در هفته بخورید. دانستن اینکه کاری مفید برای سلامت تان انجام می دهید کمک می کند تا اعتماد به نفس و سلامتی کلی خود را احیا کنید.

4.  خواب خوب و عمیق را اولویت قرار دهید

این راهکار مراقبت از خود برای احساس کامل سلامتی می تواند حیاتی باشد. علاوه بر اینکه باید به مقدار کافی بخوابید همچنین باید به اندازه کافی خوابی عمیق و خوب داشته باشید.این کار شامل تمرینات خوب "بهداشت خواب" است. یعنی هر روز درساعت معین بخوابید، از نگاه کردن به گوشی، لب تاپ و تبلت حداقل یک ساعت قبل از خواب امتناع کنید و اتاق خوابتان را تاریک و خنک نگه دارید تا به درجه ای از خواب بهتر و آرامبخش برسید.

5. اندیشه های مثبت را امتحان کنید

گاهی اوقات زمان گذاشتن برای تفکر در روزتان می تواند به تمرین این خود مراقبتی عاطفی کمک کند. هر روز حداقل یک تا سه مورد خوبی که در آن روز انجام دادید بنویسیدکه عبارتند از خلق کردن حسی خوب در یک فرد، در دروس مدرسه پیشرفت کردن یا رسیدگی کردن به یک دوست و یا اعضای خانواده. تفکر درمورد همه کارهای خوب در زندگی تان می تواند احساسات شما راجع به زندگی تان را بهبود دهد.

جمع بندی نکات در مورد مراقبت از خود

مراقبت از خود یعنی هر چیزی که باعث سلامتی شما می شود و شما را به وقت گذاشتن برای خودتان تشویق می کند، اهمیتی ندارد که چقدر کوچک است. کمی وقت گذاشتن برای "خود" به شما در فصل پر مشغله پاییز کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید