جدول فیلم های پرفروش سینمای ایران در اولین هفته دهمین ماه سال ۱۳۹۸ با آغاز اکران فیلم های جدید تغییرات اساسی داشته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: در جدول میزان فروش منتشر شده فیلم های روز سینمای ایران در اولین هفته دهمین ماه سال ۱۳۹۸ با اضافه شدن چهار فیلم «آشفتگی» ساخته فریدون جیرانی، فیلم «مشت آخر» ساخته مهدی فخیم زاده، فیلم «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری، فیلم «جان دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری که به تازگی اکران شده اند، نسبت به هفته گذشته تغییرات اساسی داشته است.

از مهمترین تغییرات این جدول نسبت به هفته گذشته می توان به خروج فیلم های  «ماجرای نیمروز ۲ : رد خون» آخرین فیلم اکران شده محمد حسین مهدویان  و فیلم «سمفونی نهم» آخرین ساخته محمدرضا هنرمند و اضافه شدن فیلم های «جان دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری و فیلم «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری به این لیست اشاره کرد.

فیلم سینمایی «مطرب» آخرین ساخته مصطفی کیایی همچنان با فروش خوب خود صدر جدول را در دست خود دارد و بعید است به این زودی از گزینه های اکران کنار گذاشته شود و با پتانسیل خوبی که دارد می تواند در هفته های آینده با فروش خوب خود لقب پر فروش ترین فیلم سینمای ایران که در حال حاضر در دست فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی است را از آن خود کند، فیلم سینمایی «مطرب» تا کسب رکورد پر فروش ترین فیلم سینمای ایران فقط نیاز به فروش سه میلیارد دیگر دارد و با توجه به اینکه فروش هفتگی این فیلم در آخرین هفته آذر ماه ۳،۸۵۹،۴۸۶،۰۰۰ بوده است، هیچ بعید نیست که در هفته آینده این فیلم رکورد پرفروش ترین فیلم سینمای ایران را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید :

نقد فیلم «مطرب» / فیلم مطرب یک فیلم تمام عیار از سینمای فیلم فارسی است

فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» نیز همچنان با فروش خوب خود در هفته گذشته کماکان در رده دوم این جدول و فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر در رده سوم این جدول قرار دارند، هر چند که از فیلم «چشم و گوش بسته» با توجه به ژانر طنز و بهره گیری از بازیگرانی همچون : امین حیایی، مانی حقیقی، بهرام افشاری، لیندا کیانی و ... انتظار فروش بالا و قرار گیری در رده دوم توقع بی جایی نبود، اما حضور فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در رده سوم این جدول با توجه به ژانر فیلم و رده سنی کودک و نوجوان اصلاً قابل پیش بینی نبوده است.

نقد فیلم «چشم و گوش بسته» / چرخش ۱۸۰ درجه کارگردان «چشم و گوش بسته»

فیلم سینمایی «جاندار» ساخته مشترک حسین دوماری و پدرام پورامیری که برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اکنون پس از گذشت یک سال از چهارشنبه هفته گذشته، مورخه ۲۰ آذر ماه 1398 روی پرده رفته است و توانست پس از گذشت یک هفته از اکران با دارا بودن ۶۹ سینما در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد و انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی با یک پله سقوط در رتبه پنجم این جدول قرار گرفت.

نقد فیلم «جان دار» / فیلمی خوش ساخت با شاخ و برگ فراوان

فیلم «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری فیلمبردار با سابقه سینمای ایران که برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، در  تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ اکران شد، این فیلم سینمایی که اقتباسی از خاطرات ۲۳ نفر از رزمندگان نوجوان ایرانی با گروه سنی بین ۱۳ تا ۱۷ سال است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند با در دست داشتن تنها ۲۴ سینما توانست در رتبه ششم این جدول قرار بگیرد و قطعاً در هفته های آینده با تبلیغات خوب به رتبه های بالاتری دست خواهد یافت.

فیلم «هزار تو» ساخته امیر حسین ترابی با ۵۲ سینما و پس از ۸ هفته اکران با دو پله سقوط در رده هفتم این جدول قرار گرفته است.

نقد فیلم «هزار تو» / کپی برداری نادرست از سینمای فرهادی

فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» آخرین ساخته افشین هاشمی که در هفته گذشته با فروش خوب خود توانسته بود جای خود را در جدول پر فروش ترین فیلم های سینمای ایران پیدا کند و رتبه نهم این جدول قرار بگیرد در این هفته پس از دو هفته از اکران با در دست داشتن ۴۶ سینما توانست با یک پله صعود در رده هشتم این جدول قرار بگیرد.

انیمیشن «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر که به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ در بخش انتخاب بهترین انیمیشن رقابت میکند در این هفته با کاهش فروش با سه پله سقوط از رتبه ششم به رتبه نهم رسید و فیلم «تورنادو» ساخته سیدجواد هاشمی با دو پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رده دهم این جدول قرار گرفت.

جدول فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران / فیلم مطرب هچنان می فروشد / هفته چهارم آذر ماه ۱۳۹۸

فیلم «زیر نظر» ساخته مجید صالحی، «سونامی» ساخته میلاد صدرعاملی، «آشفتگی» ساخته فریدون جیرانی، «مشت آخر» ساخته مهدی فخیم زاده،  که به تازگی اکران شده اند هنوز نتوانسته اند جای خود را در این جدول پیدا کنند، اما قطعاً در هفته آینده با افزایش تبیلغات و اکران بهتر این دو فیلم جای خود را در جدول فروش هفتگی سینمای ایران پیدا خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید