سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد اقدام نانسی پلوسی برای دور نگه داشتن مفاد استیضاح رییس جمهور از دسترس سنا، روندی خطرناک است.

به گزارش سلام نو، سخنگوی کاخ سفید گفت، اینکه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مفاد استیضاح را از دسترس سنا دور نگه داشته است روندی "خطرناک" برای این کشور به شمار می‌رود.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که "هیچ چیز مثبتی" در اقدام نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دور نگه داشتن مفاد استیضاح از دسترس سنا، آن هم پس از اینکه مجلس نمایندگان آن را به تصویب رسانده است، نمی‌بیند.

او افزود: منظورم این است که این مساله برای کشورمان خطرناک است و گمان می‌کنم که مردم آمریکا هم این را می‌دانند. بنابراین معتقدم هیچ چیز خوبی درباره این روند وجود ندارد، جدا از اقدام پلوسی که مفاد را نگه داشته است.

این سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر اینکه پلوسی مرتکب "اشتباه" شده است، گفت به باور او پرونده استیضاح ضعیف است و سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان بعید است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را محکوم کنند.

گریشام گفت: او می‌داند که اگر این‌ها به سنا برسد، مدرک واقعی و شاهدان واقعی ارائه می‌شود که بیش از پیش نشان خواهد داد که این رئیس‌جمهوری اقدام اشتباهی انجام نداده است. خب الان او فقط این چیزها را پیش خودش نگه داشته است. مثل این است که او اسباب‌ بازی‌هایش را برداشته و به خانه رفته باشد.

این سخنگو افزود، کاخ سفید امید دارد محاکمه سنا به سرعت برگزار شود اما انتظار ندارد که الان باشد. او تاکید کرد: به نظر می‌رسد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تقریبا بدون هیچ دلیلی کشورمان را به هرج و مرج کشانده‌اند.

پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه استیضاح ترامپ را به تصویب رساند، انتظار می‌رود این رئیس‌جمهوری آمریکا ماه ژانویه در سنا محاکمه شود. پلوسی در ارسال مفاد استیضاح به سنا تعلل کرده و می‌گوید رهبران سنا باید در ابتدا برای تعیین قوانین این محاکمه و اینکه آیا شاهدی وجود خواهد داشت، دیدار کنند.

پس از آنکه کاخ سفید مانع از آن شد که چندین شاهدی کلیدی از دولت در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهند، دموکرات‌های سنا خواستار حضور شاهدان دیگری شدند. جمهوری‌خواهان استدلال می‌کنند که دموکرات‌ها باید پیش از اقدام در سنا پرونده قوی‌تری داشته باشند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید