اقدامات تروریستی احتمالی بر اهداف نرم، قبل و در طول بازی های المپیک و پارالمپیک باعث نگرانی آژانس اطلاعات امنیت عمومی ژاپن شده و در این زمینه هشدار داده است.

به گزارش سلام نو، تلویزیون دولتی ژاپن روز دوشنبه گزارش کرد این آژانس در گزارش سالانه امسال ضرورت حفظ هوشیاری در مورد حملات تروریستی احتمالی بر اهداف نرم از قبیل سامانه های حمل و نقل عمومی و تاسیسات اقامتی را مورد تاکید قرار داده است.

گزارش با اشاره به اینکه این آژانس همچنین خواهان رعایت احتیاط در باره حومه توکیو هم شده است ضرورت جلوگیری از حملات سایبری بر زیرساخت های مهم را هم مورد تاکید قرار داده است.

سال آینده حدود نیم قرن از حمله مرگبار فرقه «اوم شینری کیو» به سامانه متروی توکیو می گذرد اطلاعات امنیت عمومی ژاپن برنامه دارد که گروه «الف» جانشین تغییرنام داده این فرقه را زیر نظر داشته باشد، زیرا الف در تلاش بوده است جوانان را که در مورد این حمله آگاهی ندارند جذب کند.

المپیک تابستانی ۲۰۲۰ از تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد ۱۳۹۹) تا ۹ اوت سال ۲۰۲۰ (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد پیشتر بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ نیز در توکیو برگزار شده بود.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید