نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد گفت: شاخص آلایندگی بنزین تولیدی کشور هیچ مشکلی ندارد.

رییس سازمان ملی استاندارد درباره شاخص آلایندگی بنزین و وضعیت ذرت‌های آلوده توضیح داد.

به گزارش سلام نو، نیره پیروزبخت در یک نشست خبری درباره سطح آلایندگی بنزین اظهار داشت: بنزین تولیدی کشور به لحاظ شاخص‌های آلایندگی مشکلی ندارد.

وی افزود: مطابق آزمایش‌های انجام شده در خصوص پایش کیفیت بنزین، مشخص شده که بنزین تولیدی کشور از نظر شاخص‌های گوگرد، بنزن و آروماتیک‌ها که در آلودگی هوا اثرگذار هستند، هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

رییس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: به موازات پایش کیفیت بنزین، سازمان ملی استاندارد ایران به خصوص بعد از افزایش قیمت بنزین، نازل‌های سوخت در جایگاه‌ها را بررسی کرده و بر اساس آن، در آبان ماه، ۲۱۵ مورد از ۵ هزار و ۱۰۰ مورد نازل مورد بازرسی قرار گرفته است.

پیروزبخت عنوان کرد: در آذرماه امسال، ۱۶۳ مورد از ۴ هزار و ۹۷۸ نازل مورد بازرسی قرار گرفته و در یک هفته گذشته هم، ۳۵ مورد از هزار مورد بازرسی نازل‌ها کم فروشی داشته‌اند که این نازل‌ها، توسط کارشناسان سازمان استاندارد و وزارت نفت پلمب شدند.

ذرت‌های آلوده از گمرک خارج نشده‌اند

رییس سازمان ملی استاندارد درباره ذرت‌های آلوده نیز گفت: این ذرت‌ها به هیچ عنوان منجر به مرگ فوری افراد نمی‌شوند، اما باید توجه داشت که این ذرت‌ها کپک زده‌اند و با این وضعیت، در محصولات غذایی قابل استفاده نیستند.

پیروزبخت با بیان این‌که حتی با فرض استفاده از محصولی آلوده به سم آپلاتوکسین، ‌این اتفاق در درازمدت بر یک فرد تاثیر خواهد داشت، افزود: ذرت‌های آلوده باعث مرگ و میر فوری افراد نمی‌شوند؛ ضمن اینکه به نظر می‌رسد طرح برخی موضوعات در فضای مجازی، منجر به ایجاد تنش و زدن آسیب روانی به مردم است.

وی تاکید کرد: هیچ بخشی از ذرت‌های آلوده، از گمرک خارج نشده‌اند و همگی امحا خواهند شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که تاکنون خریداری از خارج از کشور برای این ذرت‌ها پیدا نشده است، افزود: قرار است این ذرت‌ها امحا شوند و مراحل انجام این کار در حال بررسی است؛ در حالی که به هیچ وجه امکان ندارد این ذرت‌ها وارد کشور شود و ما کنترل‌های لازم را در این مورد انجام می‌دهیم؛ به طوری که هم در واحدهای تولیدی و هم در بازار کنترل‌هایی را انجام می‌دهیم.

خودروهای فرسوده با هوا چه می‌کنند؟

پیروزبخت همچنین درباره نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوا گفت: خودروهای فرسوده از بنزین استاندارد استفاده می‌کنند و کامیون‌ها و خودروهای سنگین نیز از گازوئیل استفاده می‌کنند که البته ما گازوییل را آزمایش نمی‌کنیم، زیرا در این مورد تکلیفی برای سازمان استاندارد تعیین نشده است.

وی افزود: در برخی موارد هم که خودمان آزمایش کرده‌ایم نیز گازوئیل مصرفی مشکلی ندارد؛ هر چند کامیون‌ها فرسوده و آلاینده هستند.

رییس سازمان ملی استاندارد در مورد موتورخانه‌ها تصریح کرد: موتورخانه‌های موجود در کشور نیز در فصول سرد باعث افزایش آلودگی هوا می‌شوند که بر این اساس، طی ۶ ماه اول امسال دو هزار و ۶۰۰ موتورخانه واحدهای تجاری و دولتی را مورد بررسی قرار داده‌ایم./خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید