یک سال پیش بود که نامه وزیر ورزش و جوانان به حسن روحانی در رابطه با واگذاری دو تیم پرطرفدار پایتخت نوشته شد. نامه ای که با پاسخ مثبت رئیس جمهور رو به رو شد. با این حال از آن زمان تاکنون با وجود وعده های مکرر هنوز وضعیت واگذاری این دو تیم نامشخص است.

سلام نو - سرویس اقتصادی: دوباره بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس مطرح شده است. با این تفاوت که این بار ادعا شده تلاش بر این است که تا پایان سال بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به سر منزل مقصود برسد. وعده ای که خوشبین ترین هواداران استقلال و پرسپولیس هم به آن خوشبین نیستند.

به گزارش سلام نو، یک سال پیش بود که نامه وزیر ورزش و جوانان به حسن روحانی در رابطه با واگذاری دو تیم پرطرفدار پایتخت نوشته شد. نامه ای که با پاسخ مثبت رئیس جمهور رو به رو شد. با این حال از آن زمان تاکنون با وجود وعده های مکرر هنوز وضعیت واگذاری این دو تیم نامشخص است.

از پس از نامه سلطانی فر به روحانی بحث پیرامون چگونگی قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بارها مطرح شده اما همان طور که انتظار می رفت به اجماعی در این باره رسیده نشده است. طی این سالها مهم ترین بهانه ای که برای عدم واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی آورده شده است نبودن زیرساخت لازم بوده است.

از بهمن 93 تاکنون زمزمه های خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس بارها و بارها مطرح شده است با این حال هر بار به دلایل مختلفی این مساله به تعویق افتاده است. البته بسیاری هم معتقدند این وعده تکراری وزارت ورزش مبنی بر واگذاری این دو باشگاه از اساس دروغ است. محمد دادکان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در اظهار نظر صریحی در این باره گفته است نباید گول وزارت ورزش را برای واگذاری استقلال و پرسپولیس خورد.

در کنار این موارد باید به خریداران بدنام استقلال و پرسپولیس هم اشاره کرد. بدون شک استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم که چند ده میلیون طرفدار دارند ظرفیت اجتماعی بالایی را برخوردار هستند. در چنین شرایطی واگذاری این دو تیم به افرادی که اهلیت ندارند نگران کننده است یکی از افرادی که قصد داشت پرسپولیس را خریداری کند بهنام پیشرو بود. او پس از آنکه اهلیتش احراز نشد نفت تهران را خرید. تیمی که در لیگ برتر موفق بود حالا به خاک سیاه نشسته است. حسین هدایتی هم که در آن روزها اعتبار نصفه و نیمه ای برای هواداران پرسپولیس داشت حالا باید در انتظار 20 سال حبس برای اتهامات اقتصادی اش باشد.

گفته می شود نزدیک به 50 میلیون نفر در سراسر کشور هوادار این دو تیم هستند. عددی معادل دو سوم جمعیت کشور. طبیعی است در چنین شرایطی هواداران این دو تیم نگران سرنوشت باشگاه مورد علاقه شان شوند. اینها البته توجیه مناسبی برای فرار از خصوصی سازی نیست.

دادکان در یک جمله یکی از مهم ترین دلایل عدم واگذاری سرخابی ها را گفته است. او اظهار کرده استقلال و پرسپولیس را به خاطر محبوبیت و سر و صدایی که دارند به شخص واگذار نمی کنند چرا که می ترسند به کسی واگذار کنند که آن شخص علیه همین ها، آدم ها را جمع کند و شعار بدهد و چیزی که مدنظرش است را روی کار بیاورد.

با همه این احوالات مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش جوانان درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از نشست با کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی در این رابطه، به تاریخچه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت که این واگذاری تا پایان سال انجام می‌شود. باید منتظر ماند و دید آیا این وعده وزیر ورزش محقق می شود یا همچنان خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس قرار است همچون سراب باقی بماند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید