سالاد سزار که یکی از سالادهای ایتالیایی می باشد در سال‌های اخیر نه تنها در منو رستوران های ایتالیایی که در بیشتر کشورها طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده است که اغلب با پنیر طعم دار مرغ سرخ شده یا گریل شده و با نان تست و روغن زیتون و کاهو سرو می شود.

آشپز سالاد سزار که بود؟

سالاد سزار اولین بار توسط یک سرآشپز به نام سزار کاردینی یکی از مهاجران جنگ جهانی اول به ایالت کالیفرنیا و شهر سن دیگو درست شد .

امروزه دارای طرفدارهای بسیار زیادی می باشد که برای درست کردن آن فقط ۲۰ دقیقه زمان لازم است.

قدمت این سالاد به 1000 سال بیشتر بر می گردد.

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای سالاد سزار

سینه مرغ یک عدد

کاهو خرد شده به میزان دلخواه

سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

نان تست شده نصف لیوان

روغن ذرت به مقدار لازم

پنیر چدار رنده شده به مقدار لازم

طرز پخت سینه مرغ برای سالاد سزار

ابتدا سینه مرغ را به قطعات طولی برش دهید و با میزانی روغن زیتون تفت دهید به مقداری که مرغ بپزد. بعد از کمی تفت دادن میزانی ادویه به آن اضافه کنید البته می‌توان سینه مرغ را در مایکروویو یا فر بگذارید تا گریل شود.

سپس کاهوی خرد شده را داخل ظرفی بریزید و قطعات نان سرخ شده را بر روی کاهو قرار دهید طرز تهیه سس سالاد سزار

روغن زیتون و سس مایونز را مخلوط کرده و میزانی نمک سرکه (در صورت دلخواه )و فلفل به آن بزنید در آخر مرغ های گریل شده را به همراه پنیر رنده شده بر روی مواد بریزید و با قاشق هم بزنید.

سالاد سزار که یک نوع سالاد کم  کالری می باشد اساس آن از کاهوی خرد شده است سرشار از فیبرهای مفید برای بدن می باشد اما در واقع اگر بخواهیم سایر موادی که سالاد سزار را تشکیل می دهند در نظر بگیریم به نتایج جالب تری می رسیم.

میزان کالری سالاد سزار

اگر بخواهیم کالری مواد را در نظر بگیریم کاهو فقط ۹۰ کالری دارد ولی تکه های مرغ  موجب می شود کالری سالاد ۳۳۰ شود و علاوه بر آن نان تست سرخ شده که هم کالری دارد و هم کربوهیدرات و موجب می‌شود سالاد دارای ۴۵۰ کالری بشود و اگر از سس مایونز غافل نشویم ۲۰۰ کالری دیگر به سالاد اضافه می‌کند و اینگونه سالاد سزار می تواند نیمی از کالری مورد نیاز در طول روز را برای بدن تامین کند.

با این وجود سالاد سزار منبع سرشار از اسید فولیک و فیبر های مفید برای دستگاه گوارش می باشد و ویتامین هایی همچونE ,C, B ,A دارد و مواد معدنی شامل فسفر آهن و کلسیم در خود جای می دهد و از پروتئین مرغ نباید غافل شد .

اگر می‌خواهید سالاد سزار شما رژیمی شود بهتر است:

از سس مایونز کم چرب استفاده کنید زیرا نه تنها سس که بلکه تکه‌های نان دارای مقدار زیادی چربی و کالری می باشند و اگر بتوانید و مزاج شما با روغن زیتون سازگار باشد می توانید به جای سس مایونز فقط از روغن زیتون استفاده کنید و برای بهتر شدن مرغ تان بهتر است آن را گریل کنید با این کار هم کالری سالاد کمتر می‌شود و هم مرغ سالم‌تری را میل می کنید البته از حذف پنیر در سالاد اگر می‌توانید بگذارید کمک شایانی به رژیم خود کرده اید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید