جدول فیلم های پرفروش سینمای ایران در آخرین هفته نهمین ماه سال ۱۳۹۸ تغییرات اساسی داشته است.

از مهمترین تغییرات این جدول نسبت به هفته گذشته می توان به خروج فیلم های «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده و «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری و اضافه شدن فیلم های «خداحافظ دختر شیرازی» ساخته افشین هاشمی و انیمیشن «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر به این لیست اشاره کرد.

فیلم سینمایی «مطرب» آخرین ساخته مصطفی کیایی همچنان با فروش خوب خود صدر جدول را در دست خود دارد و بعید است به این زودی از گزینه های اکران کنار گذاشته شود و با پتانسیل خوبی که دارد می تواند در هفته های آینده با فروش خوب خود لقب پر فروش ترین فیلم سینمای ایران که در حال حاضر در دست فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی است را از آن خود کند، فیلم سینمایی «مطرب» تا کسب رکورد پر فروش ترین فیلم سینمای ایران فقط نیاز به فروش سه میلیارد دیگر دارد و با توجه به اینکه فروش هفتگی این فیلم در آخرین هفته آذر ماه ۳،۸۵۹،۴۸۶،۰۰۰ بوده است، هیچ بعید نیست که در هفته آینده این فیلم رکورد پرفروش ترین فیلم سینمای ایران را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید :

نقد فیلم «مطرب» / فیلم مطرب یک فیلم تمام عیار از سینمای فیلم فارسی است

فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» نیز همچنان با فروش خوب خود در هفته گذشته کماکان در رده دوم این جدول و فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر در رده سوم این جدول قرار دارند، هر چند که از فیلم «چشم و گوش بسته» با توجه به ژانر طنز و بهره گیری از بازیگرانی همچون : امین حیایی، مانی حقیقی، بهرام افشاری، لیندا کیانی و ... انتظار فروش بالا و قرار گیری در رده دوم توقع بی جایی نبود، اما حضور فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در رده سوم این جدول با توجه به ژانر فیلم و رده سنی کودک و نوجوان اصلاً قابل پیش بینی نبوده است.

نقد فیلم «چشم و گوش بسته» / چرخش ۱۸۰ درجه کارگردان «چشم و گوش بسته»

انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی با دو پله صعود توانست جای فیلم «هزار تو» ساخته امیر حسین ترابی را بگیرد و به رده چهارم این جدول صعود کند و فیلم «هزار تو» نیز با یک پله سقوط در رده پنجم جدول قرار گرفت و فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری نیز بعد از اتمام اکران از این لیست حذف شد.

نقد فیلم «هزار تو» / کپی برداری نادرست از سینمای فرهادی

از دیگر تغییرات این جدول حضور انیمیشن «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر در رده ششم این جدول است، این انیمیشن که به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ در بخش انتخاب بهترین انیمیشن رقابت میکند توانسته است پس از گذشت دو هفته از اکران به فروش ۱۸۸،۸۱۸،۰۰۰ دست پیدا کند.

حضور دو انیمیشن به نامه های «بنیامین» ساخته محسن عنایتی و «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر در جدول پر فروش ترین فیلم های سینمای ایران در آخرین هفته نهمین ماه سال ۱۳۹۸  از نکات قابل توجه این هفته سینمای ایران می باشد.

جدول فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران / فیلم «مطرب» و «چشم و گوش بسته» همچنان در صدر / هفته اول آذر ماه ۱۳۹۸

فیلم «ماجرای نیمروز ۲ : رد خون» آخرین فیلم اکران شده محمد حسین مهدویان پس از ۱۱ هفته اکران، توانست به فروش ۶،۱۳۳،۵۰۱،۰۰۰ دست پیدا کند و با یک پله صعود توانست جای فیلم «سمفونی نهم» آخرین ساخته محمدرضا هنرمند را بگیرد و در رده هفتم این جدول قرار گرفت.

فیلم «تورنادو» ساخته سیدجواد هاشمی با یک پله صعود در رده هشتم این جدول قرار گرفت و فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» آخرین ساخته افشین هاشمی با فروش خود در این هفته توانست جای خود را در جدول پر فروش ترین فیلم های سینمای ایران پیدا کند و رتبه نهم این جدول را از آن خود کند.

فیلم «سمفونی نهم» آخرین ساخته محمدرضا هنرمند نیز با سه پله سقوط در رده دهم این جدول قرار گرفت و بعد از مدت ها نام فیلم «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده از این لیست حذف گردید.

جدول فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران / ثبات در جدول هفتگی / هفته دوم آذر ماه ۱۳۹۸

فیلم «آشفتگی» ساخته فریدون جیرانی، فیلم «مشت آخر» ساخته مهدی فخیم زاده، فیلم «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری، فیلم «جان دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری که به تازگی اکران شده اند هنوز نتوانسته اند جای خود را در این جدول پیدا کنند، اما قطعاً در هفته آینده با افزایش تبیلغات و اکران بهتر این دو فیلم جای خود را در جدول فروش هفتگی سینمای ایران پیدا خواهند کرد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: در جدول میزان فروش منتشر شده فیلم های روز سینمای ایران در آخرین هفته نهمین ماه سال ۱۳۹۸ با اضافه شدن چهار فیلم «خداحافظ دختر شیرازی»، «آخرین داستان»، «لیلاج»، «معکوس» نسبت به هفته گذشته تغییرات اساسی داشته است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید