طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مهدی تاج در جلسه این کمیسیون شفاف صحبت نکرده  و نمایندگان شاکی هستند.

به گزارش سلام نو، طیبه سیاوشی با اشاره به جلسه هفته گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: نمی توانم خوب یا بد بودن این جلسه را قضاوت کنم. نمایندگان سئوالاتی از وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال داشتند که مهمترین بحث، درباره قرارداد با مربیان خارجی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: قرار شد هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال قراردادها را برای مجلس ارسال کنند. ما رسما درخواست کردیم قرارداد آندره استراماچونی سرمربی استقلال، مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی و کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ایران را برای مجلس بفرستند.

سیاوشی تاکید کرد: در قرارداد ویلموتس صحبت ها و مبالغ زیادی مطرح می شود؛ از ۳ و نیم میلیون یورو و دلار گرفته تا ۲ و نیم میلیون یورو و دلار. در بحث استقلال هم جدایی استراماچونی هواداران استقلال را آزرده خاطر کرد در حالی که یک ثبات نسبی در این تیم برقرار شده بود. البته نباید فراموش کرد که با تمام این مسائل و ایرادات، ایران تحریم است و انتقال پول و دستمزد مربیان به راحتی صورت نمی گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا توضیحات مهدی تاج در این جلسه قانع کننده بود؟ یادآور شد: آقای تاج درباره همه زوایایی که مورد سئوال قرار گرفته بود، پاسخگو نبود. در جلسه کمیسیون فرهنگی، هیچ رسانه ای هم حضور نداشت تا وزیر و رئیس فدراسیون شفاف صحبت کنند ولی با این حال بازهم مواردی بود که به خوبی باز نشد. به همین خاطر تعدادی از نمایندگان هنوز هم شاکی هستند و بحث استیضاح وزیر مطرح است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مطرح شدن گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی فوتبال به جای مارک ویلموتس در این جلسه، گفت: این موضوع یکی از مواردی بود که آقای تاج به خوبی جوابگو نبود. وی فقط به یک مصداق اشاره و از این بحث عبور کرد در حالی که باید شفاف‌تر توضیح می داد. یا مثلا درباره برانکو ایوانکوویچ و احتمال بازگشت وی به تیم ملی هم سئوال شد که شفاف پاسخگو نبودند یعنی نمایندگان از حرف‌هایشان راضی نشدند.

سیاوشی اظهار کرد: آقای تاج اعلام کرد که اگر مربیان داخلی استخدام کنیم ناسازگاری به وجود خواهد آمد. این جمله شفاف نیست و برای من هم سئوال بود که یعنی چه. چطور با مربی خارجی سازگاری وجود دارد. رئیس فدراسیون فقط نام یک مربی داخلی را مطرح کرد و همانطور که گفتم از این بحث گذشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان درباره اینکه آیا قرارداد ویلموتس و استراماچونی به این کمیسیون رسیده است؟ گفت: هنوز اطلاع دقیقی ندارم که قراردادها رسیده است یا خیر.

/مهر

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید