سوسک یکی از ترسناک ترین حشرات در نیوجرسی و همچنین در سراسر جهان است. اعتقاد بر این است که قدمت آنها به دوران باستان باز می گردد و توانایی شگفت انگیزی برای سازگاری با تغییرات محیطی در طول سال ها دارند.  سوسک ها توانایی مقاومت در برابر شرایط نامطلوب را دارند ، به ویژه هنگامی که انسان در تعقیب و گریز جدی او است.

انواع مختلفی از سوسک وجود دارد و در بیشتر مواقع آنها برای میلیون ها سال از نظر ظاهری تغییر چندانی نکرده اند. با وجود گونه های فراوان ، تنها تعداد معدودی از انواع آفات در خانه ها محسوب می شود .

چرا افراد از سوسک ها متنفرند؟

در اینجا دلایل زیادی وجود دارد که سوسک ها یکی از منفورترین حشرات موجود در کره زمین هستند :

• سوسک ها می توانند در منابع غذایی بسته بندی شده وارد و باعث می شود همه چیز را با ماده مدفوع خود آلوده کند .

• سوسک ها به دلیل توانایی رد شدن از ترک و شکاف های ریز ، قادر به ورود به هر نوع مکانی هستند.

• سوسک ها خوردن غذای انسان و حیوان خانگی را دوست دارند.

• مطالعات نشان داده اند که ماده مدفوع سوسک و بزاق سوسک حاوی آلرژن هایی است که باعث ایجاد آسم در بسیاری از افراد می شود.

• سوسک ها با سرعت نگران کننده تکثیر می شوند. برخی معتقدند اگر یک سوسری را در خانه یا محل کار مشاهده کنید ، 100 مورد دیگر وجود دارد که شما نمی بینید.

آیا ترس از سوسک یک نوع بیماری است؟

ترس از سوسک یک نوع فوبیا محسوب می‌شود که باید آن را درمان کرد ، ولی بعضی از افراد ترس از سوسک را بیماری نمی دانند و یک امر طبیعی در خود می بینند ، در این حالت درمان این افراد سخت تر می شود .

درمان ترس از سوسک

روشهای مختلفی برای درمان این فوبیا وجود دارد که یکی از آنها حساسیت زدایی است در این حالت از درمان،  در مورد آن محرک صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند تا فرد بتواند تصوراتی ذهنی داشته باشد در این مدت باید تعداد ضربان قلب بیمارو تعداد تنفس های فرد کنترل گردد و اگر فرد حالت طبیعی داشته باشد عکس موجود را به او نشان می دهند .  در آخر اورا با موجود روبرو می‌کنند .

روش دیگر درمان فوبیای ترس از سوسک غرق سازی یا فلودینگ است به این صورت که یکدفعه فرد را با محرک روبه‌رو می‌کنند و بعد در شرایط نگه می دارند تا سیستم بیولوژیک بتواند همه پاسخ های خود را بروز دهد و در انتها به آرامش برسد در این نوع درمان که زیاد شایع نمی باشد در مواقع خاص استفاده می شود و احتمالا بعد از پایان این روش ، فرد از محرک دیگر ترسی ندارد ولی اگر با این راهکارها درمان نشود به درمان دارویی می توان روی آورد .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید