پادشاه عربستان با طرح ادعاهای تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: باید با جدیت به برنامه هسته ای ایران و برنامه موشکی آن بپردازیم.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان امروز(سه‌شنبه) در افتتاحیه چهلمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که در قصر الدرعیه در ریاض برگزار شد و رهبران و نمایندگان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در آن حضور دارند گفت: منطقه ما امروز با مشکلات و چالش هایی مواجه است که نیازمند اتحاد و همبستگی برای مقابله با آنها هستیم.

ملک سلمان مدعی شد: ایران همچنان به اقدامات خصمانه خود برای ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی و حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد، مساله که باعث می شود از منافع خود و منافع ملت های خود محافظت کنیم و برای توقف دخالت های این کشور با جامعه بین المللی همکاری کنیم.

وی در ادامه به مساله هسته ای ایران نیز پرداخت و گفت: باید با جدیت به برنامه هسته ای ایران و برنامه موشکی آن بپردازیم و امنیت منابع انرژی و امنیت گذرگاه‌های آبی و همچنین کشتیرانی بین المللی را تامین کنیم.

در نشست دوره‌ای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، ملک سلمان به مساله فلسطین و یمن نیز پرداخت.

به گزارش ایسنا ادعاها علیه ایران درحالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره برای حل بحران ها منطقه طرح‌ها و پیشنهادهایی منطقه‌ای مطرح کرده است که آخرین مورد آن ابتکار صلح هرمز است که البته تاکنون از سوی عربستان به آن پاسخی داده نشده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان علاوه بر مطرح کردن ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل اخیرا پیامی مبنی بر لزوم برقراری روابط بر اساس صلح و امنیت از طریق کویت به عربستان و بحرین فرستاده است./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید