آخرین بار چه زمانی احساس شادی کرده اید؟ حتی در دنیا سریع و پرترافیک، طوفان ها، مالیات ها، خشونت های تصادفی و سوسک ها، باز هم شادی در همه ما وجود دارد. فقط چشمان خود را باز کنید، و توجه کنید. به دنیای اطراف خود عمیق تر بنگرید، مطمئناً شادی خواهید یافت.

شادی در آن دسته از افراد مرفه که غرق در زندگی مدرن هستند، به سختی دیده می شود. بسیاری از بزرگسالان تصمیم می گیرند، رضایت جویی را جایگزین شادی کنند، انتظارات عاطفی خود را در مجموعه "خوب" یا "همه چیز خوب" قرار می دهند. در حالی که رضایت بخش بودن در زندگی مثبت است، اما رضایت بخشی جایگزین شادی نیست. شادی به دنیای جریان و بازی خلاق تعلق دارد. وقتی احساس معنادار بودن می کنید، جایی که نگرانی ها از بین می روند، و دیگر احساس اضطراب نمی کنید.

شادی را در چنین جاهایی پیدا کنید:

1. بچه ها منبع شادی عمیقی برای بسیاری از افراد روی زمین هستند، حتی لازم نیست خودتان نیز بچه داشته باشید، تا قدرت لذت بردن را تجربه کنید. فرزندان یک دوست را برای رفتن یک بعد از ظهر به باغ وحش، قرض بگیرید. برای یک روز کار داوطلبانه در یک مهد کودک ثبت نام کنید. یا فقط به یک پارک تفریحی محلی بروید، تا شاهد شادی واقعی باشید.

2. به نظر می رسد، سگ ها جزء حیوانات هستند، اما در واقع چشمه های شادی خالصی هستند، که در خز پوشانده شده اند. یک برگ، یک توپ از کاغذ باطله یا یک چوب خوب پیدا کنید. تا سرعت عمل و شادی آن ها را تماشا کنید.

3. عبادت جمعی، جلوه جدیدی را به معنویت می بخشد، و دین را با اجتماع تزریق می کند. خواه دوست داشته باشید، در کنار آن آواز بخوانید، نماز بخوانید یا مراقب نشاط بقیه باشید، این عبادت جمعی به شما کمک می کند، تا شادی دسته جمعی را تجربه کنید.

4. طبیعت مانند هر چیز دیگری با روح انسان صحبت می کند. آخرین باری که در حیرت بوده اید، دهان تان از ابهام باز مانده و با حماسه طبیعت دگرگون شده اید، کی بوده است؟ تجربه شادی در طبیعت یک درمان فصلی نیست. این یک ضرورت انسانی است. به رشته کوه های باشکوه، بیابانی بی پایان یا ساحلی همسو با افق بروید، و از زیبایی طبیعی شاد شوید.

5. خدمت به دیگران سطحی از شادی درونی را ایجاد می کند، که به عقیده بسیاری نمی توان آن ها را به شکل دیگری جبران کرد. هنگام کمک به افرادی، که نمی توانند کار خود را انجام دهند، معنای انسان بودن را تجربه می کنید. برای کارهای داوطلبانه ثبت نام کنید. در پایان روز متوجه خواهید شد، شما واقعاً چه کمک های ارزشمندی کرده اید.

6. قدردانی امری مهم است. همه دوست دارند از کارهای خوبی که انجام داده اند، قدردانی شوند. وقت بگذارید، تا واقعاً از کسی که برای شما عمل مفیدی انجام داده است، تشکر کنید. احساس کنید، شادی خالص از چشمان آن ها و به قلب شما تابیده می شود.

7. موسیقی نه تنها دارو بلکه یک نشاط آور معجزه گر است، که قدرت آن را نمی توان با چیز های دیگر مطابقت داد. خواه این موسیقی جاز، کلاسیک یا رقص زیبا و پر بازدید، جاستین بیبر باشد. موسیقی را گوش کنید، که روح شما را هیجان زده می کند، و به شادی خالص می رساند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید