۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 36038474

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف ماست و فرآورده‌های پروبیوتیک علاوه بر مزیت‌های سلامت روده، خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. مصرف روزانه ماست برای سلامت قلب و عروق مفید می‌باشد.

مصرف حدود 100 گرم یا بیشتر ماست تأثیر شگفت انگیزی در کاهش ضخیم شدن دیواره سرخرگ گردنی دارد. از طرفی عده‌ای معتقدند که چربی موجود در ماست برای قلب مضر می‌باشد، اما تحقیقات زیادی نشان داد که این مسئله صحت ندارد. علاوه بر مضر نبودن، چربی موجود در ماست نیز مفید می‌باشد زیرا کلسترول خوب را افزایش داده و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

پژوهشگران دریافته اند، مصرف دو وعده ماست در طول یک هفته ریسک مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و سکته را 21 درصد کاهش می‌دهد. کاهش میزان خطر در زنان تنها 17 درصد و در مردان 19 درصد می‌باشد. بخاطر وجود کلسیم موجود در ماست به انقباض و آرامش قلب کمک می‌کند و خطر آنفارکتوس قلبی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

‌پروبیوتیک موجود در ماست

‌پروبیوتیک، باکتری‌های موجود در ماست هستند که اثرات سودمندی بر سلامت انسان دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد ‌پروبیوتیک‌ها با توجه به نوع و اندازه شان اثرات زیادی برای سلامت افراد دارند. که در زیر به چند مورد از آن­ها اشاره می‌کنیم:

·        سیستم ایمنی پیشرفته بدن

باکتری‌های ‌پروبیوتیک برای سیستم ایمنی بدن انسان مفید می‌باشد.

·        گوارش بهتر

برای بهبود روند کار دستگاه گوارش و کاهش علائم سندروم روده آسیب پذیر مفید می‌باشد.

·        کاهش کلسترول

مصرف منظم ‌پروبیوتیک‌ها می‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد.

·        جلوگیری در برابر اسهال

‌پروبیوتیک‌ها می‌توانند سبب درمان اسهال ناشی از آنتی بیوتیک‌ها شوند.

در حالی که ماست‌ها برندهای مختلفی دارند ممکن است برخی از آن­ها بهتر باشند. ماست علاوه بر اینکه یک ماده غذایی از محصولات لبنی می‌باشد علاوه بر دارا بودن پروبیوتیک‌های فراوان، دارای کلسیم و چربی مناسب می‌باشد که این ماده خوراکی بر دستگاه گوارش، کاهش فشارخون و کاهش خطر پوکی استخوان موثر است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید