جدول فیلم های پرفروش سینمای ایران در دومین هفته نهمین ماه سال ۱۳۹۸ با توجه به عدم اکران فیلم جدید، تغیرات اساسی نداشته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: در جدول میزان فروش منتشر شده فیلم های روز سینمای ایران نسبت به هفته گذشته تغییر جدی نداشته است و فیلمی نه به لیست افزوده و نه از آن کاسته شده است.

از مهمترین تغییرات این جدول نسبت به هفته گذشته می توان به جابه جایی دو فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر و «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری و همچنین جا به جایی انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی با فیلم «ماجرای نیمروز ۲ : رد خون» در این لیست اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :

جدول فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران / فیلم «مطرب» و «چشم و گوش بسته» همچنان در صدر / هفته اول آذر ماه ۱۳۹۸

فیلم «مطرب» ساخته مصطفی کیایی و فیلم «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن دو فیلم کمدی اکران پاییزی سینمای ایران همچنان در صدر و به ترتیب در رده های اول و دوم این جدول قرار دارند.

نقد فیلم «مطرب» / فیلم مطرب یک فیلم تمام عیار از سینمای فیلم فارسی است

فیلم سینمایی «مطرب» آخرین ساخته مصطفی کیایی با هنرنمایی پرویز پرستویی، مهران احمدی، محسن کیایی و الناز شاکردوست در کنار خواننده و بازیگر ترک زبان عایشه گل جوشکن با دستمایه قراردادن زندگی خواننده کاباره ای قبل از انقلاب همچنان با فروش بالای خود در صدر جدول فروش هفتگی سینمای ایران قرار دارد و فیلم «چشم و گوش بسته» آخرین ساخته فرزاد موتمن کارگردان صاحب سبک و مولف سینمای ایران با طنز های موقعیتی که بهرام افشاری و امین حیایی اجرا می کنند  توانسته در رده دول این جدول قرار گیرد.

نقد فیلم «چشم و گوش بسته» / چرخش ۱۸۰ درجه کارگردان «چشم و گوش بسته»

فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر که در ژانر کودک و نوجوان تولید شده با دو پله صعود توانست جای فیلم توقیف شده «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری را بگیرد و در رده سوم این جدول قرار گرفت.

فیلم «هزارتو» ساخته امیرحسین ترابی بدون تغییر همچنان در مکان چهارم این جدول جا گرفته است.

نقد فیلم «هزار تو» / کپی برداری نادرست از سینمای فرهادی

فیلم توقیف شده «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری که پس از رفع توقیف به دستور آیت الله رییسی در هفته گذشته توانسته بود در رده سوم جدول قرار بگیرد با کاهش میزان فروش با دو پله سقوط به رده پنجم این جدول سقوط کرد و جای خود را به فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر داد.

از نکته عجیب این جدول صعود دو پله ای انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی به رده ششم این جدول است، انیمیشنی که مدت ها در جدول اکران مهجور مانده بود و جای خالی اش عمیقاْ حس می شد، پس از افزایش میزان فروش هفتگی توانست با دو پله صعود به رده ششم جدول صعود کند و جای فیلم «ماجرای نیمروز ۲ : رد خون» قرار گیرد.

فیلم سمفونی نهم آخرین ساخته محمدرضا هنرمند بدون هیچ تغییری در مکان هفتم این جدول قرار دارد و فیلم «ماجرای نیمروز۲ : رد خون» با دو پله سقوط جای خود را به انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی داد و خود در رده هشتم این جدول قرار گرفت.

فیلم «تورنادو» ساخته سیدجواد هاشمی و «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده بدون هیچ تغییر رتبه ای کماکان به ترتیب در رده های نهم و دهم این جدول قرار دارند.

فیلم «لیلاج» ساخته داریوش یاری و «خداحافظ دختر شیرازی» ساخته افشین هاشمی که به تازگی اکران شده اند هنوز نتوانسته اند جای خود را در این جدول پیدا کنند، اما قطعاً در هفته آینده با افزایش تبیلغات و اکران بهتر این دو فیلم جای خود را در جدول فروش هفتگی سینمای ایران پیدا خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید