نخست وزیر ژاپن در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران گفت ژاپن کماکان از برجام حمایت می کند و برای حل مشکلات این قرارداد بین المللی به نقش دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

به گزارش سلام نو از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز سه شنبه در توکیو با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و پیام کتبی دکتر روحانی را به وی تقدیم کرد.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در این دیدار ضمن تشکر از پیام رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر خود به تهران، ضمن اظهار خرسندی از دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران از استمرار مشورت های سیاسی بین دو کشور استقبال کرد.

در صورت برداشته شدن تحریم ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد

عراقچی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام آقای روحانی و تقدیم پیام ایشان، مواضع جمهوری اسلامی ایران در برجام را تشریح و اعلام کرد در صورت برداشته شدن تحریم ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد.

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح صلح هرمز که از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شد گفت: ایران به منظور حفظ امنیت و صلح و  ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به حمایت از ائتلاف امید یعنی" ابتکار صلح هرمز" دعوت می‌کند.

او از سفر آبه به ایران به عنوان یک نقطه عطف در روابط دو کشور یاد کرد و گفت: در این رابطه با توجه به نقش منحصر بفردی که ژاپن دارد ما آماده همکاری و رایزنی های بیشتر با ژاپن در این زمینه هستیم/ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید