بزرگترین جزیره موجود در استان هرمزگان جزیره قشم می باشد و همچنین این جزیره بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس هم می باشد و به دلیل شگفتی هایی که در جزیره قشم وجود دارد سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری به آنجا سفر می کنند .

مساحت جزیره قشم

مساحت جزیره قشم ۱۴۹۱ کیلومتر مربع می باشد و حدود دو و نیم برابر دومین جزیره بزرگ خلیج فارس یعنی بحرین است و به دلیل بزرگ تر بودن آن از سنگاپور بحرین و سان مارینو بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان نیز نامیده شده است و در نقطه حساس و استراتژیک خلیج فارس و در دهانه تنگه هرمز قرار دارد .

جزایر اطراف قشم

در کنار جزیره قشم جزیره هنگام ، هرمز و لارک نیز وجود دارد بعضی جزایر کوچک دیگر هم وجود دارند که به وسیله جزر و مد به ساحل جزیره می پیوندند و می گسلند و به دلیل همین این جزایر را به نام جزایر ناز می نامند ، به دلیل آن که برای پیوستن به جزیره ناز می کنند.

اگر شما هم به دلفین ها علاقه دارید پیشنهاد می شود که به جزیره هنگام بروید تا بتوانید از نزدیک دلفین ها را تماشا کنید.

مذهب مردم جزیره قشم

اغلب مردم ساکن در جزیره قشم مسلمانان پیرو مذهب تسنن شافعی هستند و اهل شیعه هم در آن جا زندگی می کنند .

جنگل حرا در قشم

اگر به جزیره قشم سفر کردید حتما به جنگلهای حرا بروید اغلب پوشش گیاهی جزیره قشم خشکی پسند هستند و در فصل تابستان نیاز به رطوبت زیادی دارند و به صورت درختچه های کوتاه قابل مشاهده هستند که از جمله درختان موجود در جنگل حرا درختان کهور کرت و کنار می باشد.

کوه نمکی

در جنوب غربی جزیره قشم کوه نمکی یا کوه نمکدان وجود دارد که ساختار نمکی این کوه از انباشته شدن صخره های آذرین با رسوبات تشکیل شده است.

دره ستارگان

در شمال روستای برکه خلف دره ستارگان است.به دلیل شکل ویژه این دره انواع حجم ها و پدیده های فرسایش موجود در آن و وزش بادهای تند، گردش هوا در لابلای ستونها و حفره‌های موجود در دره تولید صدا می کند و به همین دلیل اهالی بر این باور می‌باشند که ارواح و اجنه در آنجا زندگی میکنند و هیچگاه در هنگام تاریکی هوا به این مکان نمی روند.

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها که موسوم به دژهای نادری می باشد در جزیره قشم دیده می شود که در زمان های قدیم برای پشتیبانی از قلعه هرمز از این قلعه استفاده می شده است و شامل تامین آب شیرین برای قلعه پرتغالیها در هرمز بوده است بنای این قلعه در سال ۱۶۲۱ میلادی باعث شد شاه عباس بزرگ اقدام به جنگ ضد پرتغالی ها و اخراج آنها از خلیج فارس نماید.

پارک کروکودیل قشم

بزرگترین و اولین پارک کروکودیل خاورمیانه در جزیره قشم وجود دارد که تعداد ۲۰۰ کروکودیل و حیوانات جذاب دیگر در این پارک وجود دارد

پیشه افراد جزیره قشم

درآمد مردم جزیره قشم از طریق گردشگرانی که به آن جزیره می روند صیادی کسب و کارهای تجاری دامپروری کشاورزی معادن و منابع کار تامین می شود.

غذای محلی جزیره قشم

معروف ترین غذای جزیره قشم نان توموشی که یک جور نان محلی بسیار نازک است و با سس های مخصوصی از ماهی درست می شود به نامهای مهیاوه و سوراغ می پزند در این نان تخم مرغ و پنیر می‌ریزند که در حین پختن نان تخم مرغ و پنیر هم با آن می پزد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید