عیسی ساوه شمشکی اعلام کرد کمیته بین‌المللی پارالمپیک ۴ ورزشکار کشورمان (۲ زن و ۲ مرد) را برای افزایش مهارت‌های فنی و تکنیکی خود به کره جنوبی اعزام می‌کند.

به گزارش سلام نو، رییس انجمن اسکی معلولان و نابینایان و کم‌بینایان از اعزام چهار اسکی باز زن و مرد به کمپ تمرینی کره جنوبی در رشته اسنوبرد خبر داد و گفت: این کمپ تمرینی با حمایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک اواخر آذر در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

عیسی ساوه شمشکی در گفت وگو با ایسنا، کمیته بین‌المللی پارالمپیک به منظور افزایش تعداد اسکی‌بازان اسنوبرد در پارالمپیک زمستانی، با برگزاری کمپ تمرینی در کشورهای مختلف که با هدف دانش افزایی و ارتقای سطح مهارتی اسکی‌بازان پیش بینی شده، سعی دارد حضور ورزشکاران اسنوبرد را در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پررنگ‌تر کند. در این کمپ تمرینی نیز که از ۲۴ تا ۳۰ آذر در کره جنوبی برگزار می‌شود، ۴ ورزشکار کشورمان (۲ زن و ۲ مرد) برای افزایش مهارت‌های فنی و تکنیکی خود راهی کره جنوبی می‌شوند تا با تکنیک های جدید و روز دنیا رشته اسنوبرد آشنا شوند. البته این کمپ تمرینی چون با حمایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک انجام می‌شود هیچ بار مالی برای کمیته ملی پارالمپیک ندارد.

وی همچنین از برگزاری رقابت‌های پارااسکی کاپ آسیا به میزبانی ایران در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی در بهمن ماه خبر داد و گفت: این مسابقات از بهمن‌ماه زیر نظر IPC در پیست اسکی دیزین آغاز می‌شود و تا اواسط اسفند ادامه خواهد داشت. در این مسابقات چون امتیاز ورزشکاران برای کسب سهمیه ورودی پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ ثبت می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای شرکت در این مسابقات تاکنون روسیه و پرتغال اعلام آمادگی کردند.

رییس انجمن پارااسکی اضافه کرد: برای آمادگی بهتر ورزشکاران خود جهت شرکت در کاپ آسیا ۴ مرحله اردو پیش‌بینی کردیم که ۲ مرحله اردو در دی و ۲ مرحله دیگر بهمن‌ماه در پیست اسکی دیزین و شمشک برپا خواهد شد.

شمشکی با بیان این که اسکی معلولان و نابینایان و کم‌بینایان در حال توسعه و پیشرفت است، تصریح کرد: در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۴ تنها با یک ورزشکار در این رویداد شرکت کردیم اما از سال ۹۴ که مسئولیت انجمن را برعهده گرفتم با جهش خوبی که در رشد اسکی معلولان داشتیم در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ تعداد سهمیه‌های خود را تا ۵ نفر (۴ مرد و یک زن) افزایش دادیم. برای ۲۰۲۲ که در چین برگزار می‌شود، سعی داریم تعداد سهمیه‌های خود را تا ۸ نفر ارتقاء دهیم.

وی در پایان گفت: با رشد خوبی که اسکی معلولان و نابینایان و کم‌بینایان طی چند سال اخیر داشته است سبب شده تا ورزشکاران پارااسکی تحت حمایت ویژه کمیته بین‌المللی پارالمپیک قرار بگیرند. به طوری که اسکی‌بازان ایران می‌توانند با حمایت IPC در کمپ‌های تمرینی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود بدون پرداخت هزینه‌ای شرکت کنند و مهارت‌های فنی و تکنیکی خود را افزایش دهند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید