هرچه بیشتر بتوانید خود آگاهی را به یک عادت و بخشی از روال خود تبدیل کنید، تأثیر آن بیشتر خواهد شد. در زیر چند ایده برای شروع کار آورده شده است. مشخص کنید که کدام یک برای شما کار خواهند کرد.

در مورد خودتان تأمل کنید

شما چه کسی هستید و برای زندگی خود چه می خواهید. این همان قطعه خودآگاهی است که قبلاً درباره آن صحبت کردیم. بسیاری از فیلسوفان باستان از ارسطو گرفته تا سقراط و فیثاغورث از مزایای خود شناسی حمایت می کردند.

در اینجا برخی از سوالاتی که باید هنگام تأمل از خود بپرسید مطرح شده است:

ارزش های اصلی من چیست؟ چه عقاید، اصول راهنمایی یا ایده هایی برای من بسیار مهم هستند؟ اولویت های من چیست؟

هدایای منحصر به فرد، مهارت ها، نقاط قوت یا استعداد من چیست؟

نقاط ضعف من چیست؟ چه کسی می خواهم باشم؟ تأثیر یا تفاوتی که می خواهم ایجاد کنم چیست؟ چگونه می خواهم به خدمت، مشارکت یا ارزش افزوده بپردازم؟ احساسات من چیست؟ من چه چیزی را دوست دارم؟ چه چیزی باعث اشتغال، انگیزه و هیجان من می شود؟ آیا اعتقاداتی وجود دارد که من را محدود کند؟ من برای زندگی خود چه می خواهم؟

در قسمت هایی از زندگی خود که برایتان مهم هستند تأمل کنید

این ممکن است شامل روابط، خانه و خانواده، شغل، سلامت و رفاه، امور مالی، اهداف، معنویت و رشد فرد و تفریح ​​و سرگرمی باشند. ابزاری عالی که مربیان و کسانی که در فضای توسعه شخصی سال ها از آن استفاده کرده اند، چرخ زندگی نامیده می شود. در حالی که چرخ اصلی زندگی به بودیسم برمی گردد، چرخ مدرن زندگی توسط پل مایر، پیشگام صنعت مربیگری زندگی و خودسازی ساخته شد.

هدف این چرخ این است که به قسمت هایی از زندگی خود نگاه کنید که برای شما مهم هستند. در هر قسمت، شما خود را در مقیاس 1-10 ارزیابی می کنید. این به شما چشم انداز کلی از زندگی می دهد. در اینجا سوالاتی وجود دارد که می توانید از خودتان در روند خود آگاهی بپرسید. آرزوها یا اهداف من چیست؟ از چه چیزی تشکر می کنم؟ چگونه می توانم این حوزه از زندگی خود را بهبود بخشم؟ چه کارهایی می توانم انجام دهم؟

هرچه بیشتر بتوانید خود آگاهی را به یک عادت و بخشی از روال خود تبدیل کنید، تأثیر آن بیشتر خواهد شد. در زیر چند ایده برای شروع کار آورده شده است. مشخص کنید که کدام یک برای شما کار خواهند کرد.

سال نو، زمان بسیار خوبی برای تأمل در سالی است که گذشت و مشخص کردن آنچه می خواهید ( اهداف، خواسته های خود) در سال پیش رو، همچنین می توانید سالگرد، یک تعطیلات مذهبی یا هر تاریخی را که برای شما اهمیت دارد را انتخاب کنید.

ماهانه یا هفتگی، شاید شما می خواهید زمان را در ابتدای ماه برنامه ریزی کنید، یا یک روز از هفته را مانند یکشنبه انتخاب کنید تا در هفته قبل تأمل کنید.

روزانه، یک تمرین روزمره از تأمل خود احتمالاً یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک عادت است.

نکاتی درباره تأمل برنده

در اینجا چند نکته اضافی برای انجام خود آگاهی آورده شده است:

نوشتن

نوشتن به منظور تسهیل سطوح جدید درک و اثبات کاهش سطح استرس اثبات شده است. علاوه بر این، وقتی چیزی را می بینید، می توانید آن را به روشی متفاوت پردازش کنید و هنگامی که این امر محسوس باشد، شما توانایی بیشتری برای مقابله با آن یا رها کردن آن خواهید داشت.

برنامه زمانی

برنامه زمانی، باعث می‌شود، احساس آرامش و تمرکز کنید. به یک گروه بپیوندید، یک مربی، یک دوست، یا شخصی راپیدا کنید که بتواند این کار را انجام دهد.

از موانع عبور کنید

وقتی در مورد چیزی به خصوص روابط تأمل می کنید، موضع یک ناظر بی طرف را بگیرید. یک قدم به عقب بردارید و اوضاع را به صورتی تماشا کنید که گویی یک مگس روی دیواراست یا گویی کل صحنه را در یک صفحه فیلم مشاهده می کنید. به آنچه مشاهده می کنید، می شنوید و احساس می کنید توجه کنید. این یک چشم انداز به شما می دهد که قبلاً ندیده اید.

مدیتیشن

صدها مطالعه وجود دارد که مزایای مراقبه را نشان می دهد. هنگامی که شما به چیزی فکر می کنید اتفاق قدرتمندی رخ می دهد. شما عقل باورنکردنی و فطری در درون خود دارید و مراقبه اجازه می دهد تا از بین برود.

افکار نهایی

اگر خود آگاهی بخشی از زندگی شما در حال حاضر نیست، این تماس بیدارکننده شما است. وقت آن است که شما یک قدم عقب بردارید. زمان تأمل برای پرش از تردمیل زندگی است.

هر قدم که بردارید بعدی کامل تر است. هیچ راه "درست" یا "اشتباه" برای انجام این کار وجود ندارد. این تنها چیزی است که برای شما مفید است .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید