اما چرا دانیال‌زاده بازداشت شد؟ چون ظاهرا این برج فوق لاکچری که در یکی از بهترین زمین‌های تهران واقع شده با وام‌ها کم و بدون بهره بانکی ساخته شده تا نام رسول دانیال زاده به عنوان یک ابر بدهکار بانکی مطرح شود. البته ایرادهای مالی دانیال زاده فقط در روما خلاصه نمی‌شود.

سلام نو - سرویس سیاسی: رسول دانیال زاده که این روزها در قامت یک مجرم دستگیر شده به کشور بازگشته روزگاری سلطان فولاد و یکی مولتی میلیاردر بود که با چپ و راست سیاست ایران مراوده داشت و حرفش چنان معتبر بود که تا پشت در دفتر بالا رده‌ترین مسئولان کشور نیز می‌رفت. او سلطان فولاد بود مانند دوستانش که روزی سلطان قیر و پورشه و سکه وقطعه‌سازی بودند و امروز در زندان هستند.

رسول دانیال زاده مدیرعامل کارخانه فولاد گیلان و فولاد کاویان اهواز بود. او به پرداخت رشوه به مدیران شعب بانکی برای همراهی در ارائه تسهیلات نجومی برای کارخانه‌های کوچک غیرفعال و بدهکاری‌های کلان متهم است و اخیرا نیز نامش در پرونده حسین فریدون و اکبر طبری مطرح شده.

او کمتر از 48 ساعت پیش و با مدیریت اطلاعات سپاه در یکی از کشورهای همسایه بازداشت شد و بالاخره به ایران بازگشت. البته ظاهرا در برابر همکاری با مقامات قضایی قول تخفیف مجازات نیز گرفته است. سخنگوی قوه قضاییه نیز تایید کرد که وی «با طراحی و هدایت» نیروهای سپاه پاسداران «به کشور بازگردانده شد».

رسول دانیال زاده کیست؟

رسول دانیال زاده دو پسر به نام امید رضا و اسرافیل و دو دختر به نام آرزو و آزاده دارد که همگی، عضو هیات مدیره شرکت های اقماری دانیال زاده به نام: شرکت صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین، شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت لوله گالوانیزه ماهان سمنان،  شرکت مجتمع فولاد گیلان و شرکت فولاد کاویان هستند.

به نوشته شهروند ، رسول دانیال زاده که چندین شرکت با هیات مدیره ای همسرش و پسرش و دخترانش را اداره می کند، در پوشش تامین مواد اولیه سه کارخانه فولاد سازی خودش (فولاد گیلان، نورد و لوله سمنان و مجتمع فولاد کاویان) با LC هایی که افتتاح می کرد، ضمن جدب سهمیه ارزی، زمینه خروج ارز از کشور با صورت معامله با شرکت های صوری را نیز فراهم می‌کرد.

اما نام رسول دانیال‌زاده چه زمانی مطرح شد؟ زمستان 1395، سخنگوی وقت قوه قضائیه، از دستگیری فردی به نام "رسول دانیال زاده"خبر داد. مردی که سازنده "روما رزیدنس" از معروف ترین و مجلل ترین برج‌های تهران بود.

به نوشته سایت‌های مشاور املاک روما رزیدنس در زمینی با مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰ مترمربع در تهران خیابان کامرانیه شمالی ساخته شده. این مجتمع با ۴۷۰۰۰ متر مربع زیربنا شامل ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی، ۱۰۰۰مترمربع واحدهای تجاری و ۱۴۰۰۰ مترمربع فضاهای تفریحی است. روما رزیدنس شامل ۶۵ واحد مسکونی در ۱۵طبقه است.

اما چرا دانیال‌زاده بازداشت شد؟ چون ظاهرا این برج فوق لاکچری که در یکی از بهترین زمین‌های تهران واقع شده با وام‌ها کم و بدون بهره بانکی ساخته شده تا نام رسول دانیال زاده به عنوان یک ابر بدهکار بانکی مطرح شود. البته ایرادهای مالی دانیال زاده فقط در روما خلاصه نمی‌شود.

از بازداشت تا فرار رسول دانیال زاده

رسول دانیال زاده سه سال پیش در حالی که چهار هزار میلیارد بدهی بانکی داشت و ممنوع الخروج بود بی سر و صدا با خانواده اش از کشور خارج شده و همه را در شوک فرو برد، آن هم در دوره‌ای که قوه قضاییه پرچم مبارزه با فساد را بلند کرده بود.

رسانه‌های مخالف دولت چه در زمان بازداشت نخست رسول دانیال زاده چه این بار که به دام افتاد او را شریک و رفیق حسین فریدون معرفی می‌کنند، اما از اینکه او چه ارتباطی با اکبر طبری داشت طفره می‌روند. بر فرض که دانیال زاده دوست فریدون بوده و با او در ارتباط بوده اما حتما همه تایید می‌کنند که حسین فریدون و حتی خود حسن روحانی این قدر با قوه قضاییه ارتباط حسنه‌ای ندارند که بتوانند سفارش او را به مقامات ارشد قوه قضاییه در دوره قبلی یا فعلی بکنند.

با این تفاسیر او چه طور در دوره زندان مرخصی گرفت و از کشور گریخت؟ آن طور که تاکنون گفته شده اکبر طبری به خودی خود قدرت مرخص کردن کسی مثل او را نداشته، این مقام سابق قضایی سفارش رسوال دانیال زاده را به چه کسی کرده و چه کسی توانسته او را از زندان خارج کند؟

به نظر می‌رسد رابطه دانیال زاده با طبری و برخی مقامات سابق قضایی اگر گرم‌تر از روابطش با فریدون نباشد سردتر نیست ولی آیا به این نیمه پنهان داستان هم رسیدگی خواهد شد؟ پرسش بعدی این است که بین پرونده طبری و فریدون ارتباطی برقرار است یا بر مرتبط کردن این پرونده‌های می‌خواهند چنان وزنه سنگینی درست شود که پرونده فریدون رئیس جمهور را هم به زیر بکشد؟

باید صبر کرد و پاسخ این سوالات را در کنش‌های بعدی رئیس قوه قضاییه جست‌وجو کرد و دید آیا او با تابو شکنی به سراغ دانه درشت‌های دستگاه قضا نیز می‌رود یا خیر؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید