از اساسی ترین مواردی که باید به آن دقت بکنید بی خوابی و یا کم خوابی است زیرا کم خوابی در طول روز فرد، اثرات منفی می گذارد و موجب افسردگی و حساسیت به رویدادهای اتفاق افتاده در طول روز می شود و همچنین موجب ناراحت کردن اطرافیان و در نتیجه منزوی شدن فرد و دور شدن از اجتماع می گردد.

هنگامی که شما دچار کم خوابی میشوید به دلیل اینکه مغز به درستی نمی تواند پردازش کند و در مورد مسائل، تصمیم گیری های درست بکند شما دچار کلافگی میشوید و امکان دارد به این مورد فکر کنید که شغل شما بسیار سخت است و بیش از حد توان شما می باشد.

6- فرصت های شغلی خود را از دست می دهید

بدن شما دچار کمبود انرژی می شود و نمی تواند مسئولیت های خود را به درستی انجام دهد به همین دلیل در انتخاب شغل مناسب دچار مشکل می شوید زیرا همه کارها را بالاتر از حد توان خود می دانید و خود را ضعیف تر از آن کار می بینید در صورت آنکه اگر خواب خود را تنظیم کنید به شما کمک می‌کند تا قدرت انرژی بالاتری داشته باشید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید تا بتوانید در کارهای خود موفق باشید.

عوارض کم خوابی یا بد خوابی

کم خوابی عوارض بسیاری دارد که مدت هاست پزشکان در تلاشند تا افراد را به خواب مناسب ترغیب نمایند کم خوابی موجب افزایش وزن، چروک شدن پوست عدم مقاومت در مقابل بیماری و پف چشم میشود و مغز کنترل خود را از دست میدهد و تصمیمات درستی را نمی‌تواند بگیرد.

اگر می خواهید بدانید که علت بدرفتاری شما در محیط کارتان به دلیل کم خوابی است این مقاله را دنبال کنید تا ببینید علائم کم خوابی در شما وجود دارد یا خیر

1- مدام در حال درگیری هستید

افسردگی و حساسیت های بیش از حد نسبت به محیط اطراف به سراغتان می‌آید ضربان قلبتان کاهش می‌یابد و در مقابل اتفاقات روزمره رفتار خوبی را از خود نشان نمی دهید و موجب می‌شود قبل از حرف زدن به هیچ وجه فکر نکنید.

2- در تصمیماتی که شما میگیرید دیگران سوالاتی دارند

افرادی که کم می خوابند مغزشان نمی تواند به درستی اطلاعات را پردازش کند و بر روی مسائل تمرکز داشته باشد و در بخش عاطفی ضعیف می شود و قضاوت درست را نمی توانند انجام دهند و در تصمیم گیری های خود به مشکل می خورد

3- شما فردی احمق به نظر می رسید

هنگامی که ذهن توان ندارد پردازش ذهنی انجام دهد به عنوان مثال نتواند احساسات را به درستی دریافت کند و سیگنال های درستی را در پاسخ به آن ایجاد کند شما در نگاه دیگران فردی کند ذهن به نظر می رسید زیرا تمرکز و توجه شما ضعیف می‌شود و تصمیمات شما نه تنها نمی تواند مشکلات را حل کند بلکه مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند. در تحقیقاتی ثابت شده است که محرومیت از خواب باعث کاهش عملکرد شناختی و حرکتی می شود.

4- در فهم کلمات دچار مشکل میشوید

امکان دارد در محل کارتان گاهی که با همکار خود یا مراجعه‌کنندگان صحبت می‌کنیم متوجه کلام آنها نشوید و از آنها بخواهید که کلامشان را تکرار کنند و این کار را بارها و بارها تکرار کنید و یا مطالبی که قرار است در محیط کار بخوانید را متوجه نشوید و چندین بار از روی نوشته بخوانید و دچار کلافگی شوید.

5- احساس ناتوانی و یا سخت بودن شغل خود می کنید

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید