راه اندازی یک تجارت جدید آسان نیست. شما باید از برخی کارهای معمولی و عادی دست بکشید تا به یک مقوله ناشناخته و غیرقابل پیش بینی بپردازید. بسیاری از موارد، ما را از پیشرفت و جهش باز می دارند، چیزهایی مانند ترس و ناامنی. ولی یک چیز بالاتر از همه اینها است و آن چیزی جز انگیزه نیست.

در اینجا 10 نکته برتر برای دستیابی به هر چیزی که در زندگی می­خواهید بیان شده است:

1. بر تعهد تمرکز کنید، نه انگیزه

چقدر به هدف خود متعهد هستید؟ برای شما چقدر مهم است و برای رسیدن به آن حاضرید چه فداکاری انجام دهید؟ اگر خود را کاملاً متعهد بدانید، این امر انگیزه بخش خواهد شد.

2. به دنبال دانش باشید، و نتیجه گرا نباشید

اگر به هیجان کشف، بهبود، کاوش و آزمایش توجه کنید، انگیزه شما همیشه تقویت می­شود. اگر فقط روی نتایج متمرکز شوید، انگیزه شما هر لحظه دچار نوسان می­شود. بنابراین نکته اصلی این است که روی مسیر تمرکز کنید نه مقصد. به آنچه در طول راه یاد می گیرید و چیزهایی را که می توانید بهبود ببخشید، فکر کنید.

3. مسیر را سرگرم کننده کنید

این یک بازی بسیار جذاب است. دقایقی این مسئله را جدی بگیرید، احتمال اینکه قرار است، یک مسیر سخت و طولانی را شروع کنید، باعث می شود چشم انداز خود را از دست بدهید و دوباره، به دام بیفتید.

4.  از افکار راکد خلاص شوید

افکار بر احساسات شما تأثیر می گذارند. شما فکرهای زیادی را در ذهن خود دارید و همیشه یکی را که باید به آن توجه کنید، انتخاب می کنید. مواردی که شما را از نظر عاطفی درگیر می­کند، مانند ترس، شک و تردید را رها کنید و به مواردی مانند، هیجان، آزمایش و تلاش برای دستیابی به چیزهای جدید فکر کنید.

5. از تخیل خود استفاده کنید

قدم بعدی پس از رهایی از افکار منفی استفاده از تخیل خود است. بنابراین وضعیت خود را تغییر دهید. مثلا اگر تکرار کنید من از کارم متنفرم، حدس بزنید که این کلمات چه احساسی ایجاد می کنند؟ یک تمرین عالی،  فقط به مدت سه روز به موارد مثبت فکر کنید و منتظر اتفاقات خوب باشید.

6. از خوب بودن خود دست بردارید

انگیزه یعنی عمل و فقط عمل نتیجه می­دهد. گاهی اقدامات شما در یافتن نتایج مورد نظر ناکام می ماند. بنابراین با خودتان صادق باشید و خود را در شرایط سخت قرار ندهید. خودتان را به چالش بکشید، کاری انجام دهید که می خواهید حتی اگر می ترسید.

7. از حواس پرتی ها خلاص شوید

چیزهای بی معنی و حواس پرتی همیشه در راه شما خواهند بود، به خصوص موارد ساده و معمولی، باید به جای آن روی پروژه های جدید تمرکز کنید.

8. به دیگران اعتماد نکنید

هرگز نباید انتظار داشته باشید که دیگران این کار را برای شما انجام دهند، حتی همسر، دوست یا رئیس خود. همه آن­ها مشغول نیازهای خود هستند. هیچ کس شما را به اهداف تان نمی ‌رساند.

9. برنامه ریزی کنید

خود را سه قدم به جلو برانید. شما به بیشتر از این احتیاج ندارید. تقویم هفتگی خود را پر کنید، زمان بندی و چگونگی برنامه ریزی مهم است. چگونگی یادگیری را هر روز مرور کنید و آنچه را که می توانستید بهبود دهید، به خود یادآوری کنید.

10. خود را از فرسودگی محافظت کنید

هنگامی که بسیار با انگیزه هستید، گاهی به خود استراحت دهید. هنگام برنامه ریزی استراحت و سرگرمی در تقویم هفتگی خود، بدن و ذهن شما استراحت می­کند. کارهای متنوعی انجام دهید، بین چیزی خلاقانه و منطقی، کاری فیزیکی و تیمی انجام دهید. مراقبه کنید، نفس عمیق بکشید، چشمان خود را ببندید، یا به مدت پنج دقیقه روی یک چیز تمرکز کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید