به این دلیل به این نوع مورچه، مورچه های نجار می گویند که لانه های خود را در چوب می سازند. این آفت می تواند خسارت قابل توجهی به خانه شما وارد کند. انواع مختلفی از مورچه های نجار در سراسر آمریکا وجود دارد که اندازه آنها از یک چهارم اینچ (تقریباً عرض یک مداد) برای یک مورچه نجار کارگر تا سه چهارم اینچ (تقریباً یک چهارم) برای یک نجار ملکه اندازه گیری می شود.

ملکه مورچه نجار

هر مستعمره توسط یک ملکه بارور و مجزا تأسیس می شود. او لانه خود را در حفره ای از چوب می سازد ، جایی که اولین کارگر خود را به وجود می آورد. او آنها را بزاق تغذیه می کند و در این مدت لانه را ترک نمی کند.

هنگامی که آنها آماده شدند، این کارگران کار جمع آوری غذا را برای تغذیه نسل بعدی به دست می آورند. پس از بلوغ ، این نسل اول مورچه های کارگر برای افزایش عرضه مواد غذایی برای مستعمره تلاش می کنند. جمعیت مستعمره بسیار سریع رشد می کند. یک مستعمره سرانجام می تواند 2000 یا بیشتر کارگر تولید کند.

اندازه: 5/8 "

شکل: بیضی

رنگ: محدوده رنگ از قرمز تا سیاه است

پاها: 6

بالها: متغیر است

آنتن: بله

نام مشترک: مورچه نجار

پادشاهی: Animalia

پناهندگی: آرتروپودا

کلاس: حشرات

گونه ها: کامپونوتوس

رژیم غذایی مورچه نجار

مورچه های نجاری چوبی را که در طی فعالیت های لانه سازی خود حمل می کنند را نمی خورند رژیم غذایی مورچه های نجار شامل حشرات زنده و مرده ، گوشت، چربی ها و انواع غذاهای قندی از جمله انواع عسل و شهد گیاهان است.

زیستگاه مورچه نجار

مورچه های نجار لانه هایی را در هر مکانی ایجاد می کنند که می توانند آب و چوب کپک زده یا مرطوب مانند درختان ، هیزم یا گیاهان اطراف خانه خود پیدا کنند. مورچه های نجار همچنین لانه هایی را درون خود ایجاد می کنند، که معمولاً از طریق چوب خیس و آسیب دیده وارد ساختمان ها می شوند، هرچند که انطباق آنها با محیط های خشک غیر معمول نیست.

آیا مورچه های نجار سمی هستند؟

مورچه های نجار بیماری ندارند ، اما هنگام ساختن لانه در داخل خانه ، مورچه های نجار تونل های صاف را درون چوب حفر می کنند. این تونل ها چوب را تضعیف می کنند و به طور بالقوه به چوب هایی که خانه را محکم نگه می دارد صدمه می زند.

جلوگیری از مورچه نجار در اطراف محل زندگی

آب ایستاده را از بین ببرید. آفات ، مانند مورچه ها ، پشه ها و موریانه ها ، جذب رطوبت می شوند.

شاخه های درخت و گیاهان دیگر را از خانه جدا کنید. بعضی اوقات آفات از این شاخه ها برای ورود به خانه شما استفاده می کنند.

اطمینان حاصل کنید که هیچ شکاف و شکاف کوچکی در قسمت زیرین خانه وجود ندارد. گاهی اوقات آفات از اینها برای ورود به خانه شما استفاده می کنند.

اطمینان حاصل کنید که هیزم و مصالح ساختمانی در کنار منزل شما ذخیره نمی شوند. آفات در حال ساخت لانه در پشته های چوب هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید