جیمز دین هنرپیشه سابق هالیوود که در یک حادثه فوت کرده است قرار است در فیلم «در جستجوی جک» به وسیله تکنولوژی CGI نقش‌آفرینی کند.

به گزارش سلام نو، جیمز دین هنرپیشه سابق هالیوود که ۶۰ سال پیش بر اثر سانحه رانندگی درگذشته قرار است بار دیگر به سالن های سینما بازگردد و به لطف تکنولوژی CGI در فیلم تازه ای نقش آفرینی کند.

ماجرای این فیلم که «در جستجوی جک» نام دارد در دوران جنگ ویتنام رخ می دهد و به موضوع ده هزار سگ نظامی آمریکا مربوط می شود که در پایان این جنگ در ویتنام رها شدند.

البته جیمز دین نقش اول این فیلم را بازی نمی کند اما قرار است به ایفای نقش کاراکتری به نام روگان بپردازد که دومین شخصیت مهم فیلم است. در جستجوی جک اولین فیلمی خواهد بود که جیمز دین از سال ۱۹۵۶ و بازی در فیلم Giant در آن حضور خواهد داشت. جیمز دین همچنین در نقش جیم استارک نیز در فیلم به یادماندنی شورش بدون دلیل (Rebel Without a Cause) نیز حضور داشته است.

مجیک سیتی فیلمز (همان شرکتی که تولید فیلم در جستجوی جک را بر عهده دارد) حق استفاده از تصویر جیمز را از خانواده وی دریافت کرده است و طبق اعلام سخنگوی این شرکت، هدف از ساخت این فیلم باز آفرینی تصویر واقع گرایانه از جیمز دین است. برای این منظور آنها با استودیویی کانادایی افکت های تصویری Imagine Engine و شرکت MOI Worldwide در آفریقای جنوبی وارد همکاری شده اند. قرار است که در این فیلم بدن دین تماما با استفاده از تکنولوژی CGI باز آفرینی شود و بازیگر دیگری نیز دوبله صدای او را بر عهده خواهد داشت.

آنتون ارنست از کارگردانان این فیلم در این رابطه گفت:

ما پستی ها و بلندیهای خلق کاراکتر روگان را بررسی کردیم که البته پیچیدگی های شخصیتی خاص خود را دارد و بعد از ماه ها تحقیق و بررسی تصمیم گرفتیم که از جیمز دین استفاده کنیم.

با در نظر داشتن اینکه هم اکنون هزاران هنرپیشه زنده وجود دارند که از عهده اجرای این نقش بر می آیند نمی توان دریافت که هدف تولید کنندگان فیلم در جستجوی جک از این کار دقیقا چه بوده اما لازم است اشاره کنیم که دریافت حق استفاده از چهره بازیگران متوفی و استفاده از آنها برای بازآفرینی به کمک تکنولوژی CGI چندان تازگی ندارد و پیشتر در Furious 7 و Rogue One: A Star Wars Story هم از این تکنیک استفاده شده.

/دیجیاتو

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید