موضوع ایران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت وین و به صورت غیرعلنی در دستورکار نشست فردای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد<br/> 

به گزارش سلام نو، تارنمای آژانس امروز خبر داد که از جمله موضوع های مورد بحث جلسه ۱۶ آبان شورای حکام، گزارش سرپرست این نهاد پیرامون مسایل پادمانی ایران خواهد بود.

این نشست در مقر آژانس، از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت وین و به صورت غیرعلنی برگزار می شود.

یکی از سخنگویان آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه اعلام کرد که بازرسان این نهاد در ایران حضور داشته و در مورد فعالیت های مربوطه گزارش خواهند داد.

امروز و در راستای اجرای دستور رئیس جمهوری و شورای عالی امنیت ملی ساعتی پیش مخزن (سیلندر) ۲۸۰۰ کیلویی که حاوی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم  گاز هگزا فلوراید اورانیوم (uf۶) است تحت نظارت بازرسان آژانس بین اللملی انرژی اتمی پس از انتقال از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) به مجتمع غنی سازی شهید دکتر علیمحمدی (فردو) در سالن خوراک دهی مجتمع فوردو قرار گرفت.

حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز ۱۴ آبان در آیین افتتاح کارخانه نوآوری آزادی گفت: از فردا با نظارت ‌آژانس گام چهارم و جدید را برمی‌داریم. ما طبق برجام یکهزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار ما این بود که اینها در فردو بچرخند اما گاز به ‌آنها تزریق نشود. امروز به سازمان انرژی اتمی دستور خواهم داد که از فردا گازدهی را در فردو آغاز کند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید