رضا فیاضی بازیگر،کارگردان، نویسنده سینما و تلویزیون متولد ۱۳۳۲ در اهواز است، وی در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و با اجرای تئاتر در مدارس در دوران راهنمایی و دبیرستان کار غیر حرفه‌ای خود را آغاز کرد، وی در سال ۱۳۵۵ با سریال گلباران به صورت حرفه ای وارد عرصه بازیگری شد و با بازی در فیلم سینمایی «چریکه ی تارا» ساخته بهرام بیضایی در سال ۱۳۵۷ مطرح شد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: رضا فیاضی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری اظهار کرد: در حال حاضر در حال بازی در نمایش «هِــرمِلین، دیوانه اسکاندیناوی» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد وزیری و تهیه‌کنندگی فرید سجادی حسینی و مسعود وزیری هستم که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است و من در کنار هنرمندانی همچون خسرو احمدی، رابعه اسکویی، بیژن افشار، بدرالسادات برنجانی، امیر جوشقانی، فرید سجادی حسینی، حیدر رحیمی، شهرزاد علیمحمدی، ندا مقصودی، فرهاد مهدوی و ... به ایفای نقش پرداخته‌ام و تا ۱۵ آذرماه قرار است بر روی صحنه باشد.

رضا فیاضی نویسنده نمایشنامه «هادی و هدی و وروره جادو» در خصوص کنسل شدن این نمایش تصریح کرد: در حدود یک ماه پیش‌نمایش «هادی و هدی و وروره جادو» را در دست گرفتم که متن آن را نیز پیش‌تر نوشته بودم و قرار بود آبان ماه امسال در تالار هنر روی صحنه رود، اما پس از تشکیل گروه موفق به تأمین هزینه‌های مالی آن در حدود پنجاه میلیون نشدم و درنهایت مجبور به کنسل کردن این نمایش شدم.

وی که مدتی در کیش زندگی می‌کرد در خصوص فعالیت‌های خود در کیش اذعان کرد: در حدود سه سال و نیم در کیش زندگی می‌کردم و در این سال‌ها کلاس‌های آموزش بازیگری برگزار کردم و همچنین کتاب‌فروشی به نام «جزیره کتاب» در آنجا تأسیس کردم که مدیریت آن را همچنان بر عهده دارم و در آنجا بسیار تلاش کردم که بتوانم تئاترهایی را بر روی صحنه ببرم اما نتوانستم چرا که شرایط بدی در آنجا حاکم است و من به‌ناچار به تهران بازگشتم.

وی که تجربه نویسندگی را نیز در کارنامه خود دارد در خصوص تجربه فروش کتاب در کیش اذعان کرد: فکر می‌کنم آن اتفاقی که باید در کیش افتاد، چرا که من برای هنرجوهایم در کیش کتاب‌های مرتبط می‌بردم و آن‌ها را تشویق به کتاب‌خوانی می‌کردم و مردم عادی نیز در آنجا به خاطر دیدن من زحمت می‌کشیدند و به کتاب‌فروشی می‌آمدند و کتاب می‌خریدند و اعتقاد دارم در کتاب‌خوانی مردم سهیم بودم و جریان خوبی اتفاق افتاد.

وی در خصوص فعالیت‌های ادبی خود در این سال‌ها اظهار کرد: من در این سال‌ها سه مجموعه شعر به‌ نام‌های «بازیگر»، «بانوی نیلوفر»، «دریا از چشمان تو برمی‌آید» و سه نمایش‌نامه به نام‌های، «عصا، عصای کارگشا»، «ت مثل تئاتر» و «لولوی آوازخوان» را کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از من به چاپ رسانده است و دو رمان به نام‌های «مردی با لاک قرمز» و «پرسه در پاریس» نیز به چاپ رسانده‌ام و چاپ چند مجموعه قصه به نام‌های «قصه‌های آسیه‌آباد»، «قصه‌های ملی»، «صندوقچه اسرارآمیز»، و غیره را در کارنامه خود دارم و در حال حاضر دو کتاب رمان نیز در دست چاپ دارم.

بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص کم‌کاری خود در عرصه بازیگری گفت: هرچند به جرأت می‌توانم بگویم اولین مجموعه عروسکی بعد از انقلاب را بنده به اسم «زاغچه کنجکاو» ساختم اما در این سال‌ها هرچه سعی کردم و متون فراوانی نوشتم اما موفق به جذب اسپانسر نشدم و کسی نیز دلسوزی ندارد و بنابراین چندین سال است که نتوانسته‌ام کاری را بر روی صحنه ببرم و باید مسئولین نگاه دیگری به کسانی که در این عرصه زحمت‌کشیده‌اند، داشته باشند.

بازیگر سریال «قصه های تا به تا» در خصوص ساخت دوباره این سریال گفت: هرچند حرف‌های زیادی در خصوص ساخت دوباره این سریال مطرح است، اما مرضیه برومند کارگردان این مجموعه بر این باور است که خاطرات زی زی گلو را دست‌کاری نکند و تمایل دارد خاطرات زی زی گلو را همان‌طور که در خاطرات مردم شکل گرفته است باقی بماند.

وی در خصوص تضمین شغلی بازیگران اظهار کرد: هیچ ارگانی از بازیگران حمایت نمی‌کند و قراردادها احمقانه هستند مگر می‌شود که قراردادها فقط بین دو نفر باشد همیشه در قراردادها نفر سومی به نام قانون باید حضور داشته باشد و پیشنهاد من این است که در این قراردادها وکیل و نماینده‌ای از خانه سینما حضور داشته باشد که در صورت کم‌کاری هر کدام از طرفین پیگیری کند و حقوق هر یک را به آن‌ها بازگرداند.

وی در خصوص وضعیت امروز تولیدات در حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: در حال حاضر خاله‌ها و عموها جایگاه ساخت سریال کودک را گرفته‌اند و فقط خاطره بازی می‌شود و تولیدات بسیار کم شده است.

وی در خصوص وضعیت امروز سینما و تلویزیون گفت: ازنظر مالی تلویزیون دچار مشکل است و تولیدات کم شده است اما امیدوارم با درست شدن شرایط مالی کشور اوضاع مالی سینما و تلویزیون هم ارتقا یابد و سطح تولیدات بهتر شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید