نایب رئیس شورای عالی اصلاح‌ طلبان اظهار کرد در جایی که کاندیدا نداریم فردی را معرفی نمی‌ کنیم و در پی کاندیدای اجاره ای نمی رویم

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری روز پنجشنبه در  نشست هم اندیشی شورای عالی جبهه اصلاح طلبان با رابطان استانی اظهار کرد: همه ما در چند سال گذشته به دنبال وحدت و انسجام میان اصلاح‌طلبان بودیم . از ۱۳۹۲ تاکنون در انسجام به یک مدل واحد رسیدیم؛ اینکه اصلاح‌طلبان بتوانند در موارد خاص منسجم برخورد کنند، حداکثر توانمندی‌هایشان را در اختیار هم بگذارند و واقع بینانه حرکت کنند از جمله این مدل واحد است.

وی گفت: جریان اصلاحات بعد از خداوند متعال یک تکیه گاه دارد و آن مردم است. هر زمانی که مردم پای صندق رای آمدند اصلاح طلبان موفق شدند و هر زمان که مردم نیامدند اصلاح طلبان موفق نشد.

موسوی لاری: باید مردم را به رای دادن تشویق کرد

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: همه باید در جهت امید حرکت کنیم و مردم را پای صندوق رای که تنها حوزه حضور اصلاح‌طلبان در حوزه تصمیم گیری‌ها است بکشانیم.

موسوی لاری ادامه داد: باید بپذیریم که بالابردن توقعات خیلی اوقات توسط رقیب انجام می‌شود تا نگذارند به نتیجه برسیم. در حال حاضر فراکسیون امید، شواهای شهر و احیانا معدود افراد اصلاح‌طلبی سکان دار امور اجرایی هستند. این در حالی است که با غفلت خود دوستان ما، با قانون بازنشستگی نیروهای اصلاح‌طلب از صحنه خارج شدند.

وی گفت: حالا باید چه باید کرد؟ نقطه عزیمت همه ما از بعد تشکیل شوراها در شهرستان‌ها گزینش نیروهایی است که بتوانند در عرصه سیاسی حضور پیدا کنند و صلاحیت و قدرت جذب داشته باشند. اینکه می‌توانند از موانع عبور کنند یا نه یک موضوع دیگری است. الان به این موضوع فکر نمی‌کنیم. قطعا کسانی هستند که توان رقابت با جریان رقیب را دارند، پس باید به دنبال آنان برویم.

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: خواهش من از دوستان این است که رقابت را روی چهره های شایسته تر و مردمی تر ببرند. کسانی که می توانند در صحنه باشند اما خودشان را کنار می کشند با لطایف الحیل به صحنه بیاوریم. بدانیم رقیب از همه امکاناتش علیه ما  استفاده می‌کند.

انسجام رسانه‌ای؛ حلقه مفقوده اصلاح طلبان

موسوی لاری خاطرنشان کرد: انسجام بخشیدن به رسانه‌هایی که می‌توانند سخن اصلاح‌طلبان را منعکس کنند از جمله کارهای مهمی است که باید به آن پرداخت. الان رسانه‌هایی که از کوه، کاه می‌سازند کم نیستند.

این فعال اصلاح طلب گفت: همه ما یک مسیر طولانی را طی کردیم تا به امروز رسیده‌ایم. مسئله نظارت استصوابی از مجلس پنجم بوده است. هیچ وقت نگفتیم تا برطرف نشود در انتخابات شرکت نمی کنیم. اگر دوستی احساس کند نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند چرا اینجا نشسته است. باید برای رفع موانع تلاش کنیم.

نایب رئیس شورای عالی جبهه اصلاح طلبان تاکید کرد: به دنبال کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم رفت و در جایی که کاندیدا نداریم فردی را معرفی نمی‌کنیم.

نائب رئیس شورایعالی اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: دولتی روی کار آمده که تا امروز هیچ وقت رئیس دولت و اعضای اصلی آن نگفتند که اصلاح‌طلب هستیم. این دولتی است که ما از آن حمایت کردیم. الان نمی‌خواهیم مثل اصولگرایان برخورد کنیم که یک روز دکمه کت احمدی نژاد را در مجلس می‌بوسیدند و الان می‌گویند جریان انحرافی است.  اما ما هیچ وقت نگفتیم دولت روحانی دولت اصلاح طلبان است.

وی تصریح کرد: البته دولت می‌توانست تصمیماتی بگیرد که بی‌هزینه باشد و نتیجه مطلوب بدهد و با اصلاح طلبان که عقبه اصلی‌اش بودند مشورت کند؛ اما با همه این کمی‌ها و کاستی ها باید مردم را پای صندوق رای بکشانیم نه اینکه شانه خالی کنیم.

موسوی لاری با بیان این که انسجام بخشی به جریان اصلاحات وظیفه همه ما است،تصریح کرد: باید با رسانه ها ارتباط داشته باشیم صحبت کنیم. همچنین احزاب مرکزی باید با شاخه‌های استانی خود ارتباط بیش تری داشته باشند.

این فعال اصلاح طلب با بیان این که در فضای مجازی باید حضور با امید داشته باشیم،گفت: نقد خوب است اما فکر نکنیم همه چیز نقد کردن است؛ نقد بکنیم امید هم بدهیم. هر کسی که نقد می کند به خودش هم بپردازد. اگر فراکسیون امید را نقد می‌کنیم ، کمی هم به خودمان بپردازیم که در شهر و استان خود چگونه عمل کردیم.

وفاق در اصلاح طلبان ممکن است؟

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی جبهه اصلاح طلبان  هم در این نشست با ارائه گزارشی از نحوه فعالیت شورای عالی اصلاح طلبان در استان‌ها بر ضرورت وفاق و همبستگی در جبهه اصلاحات تاکید کرد و با انتقاد از تلاش عده ای برای حاکمیت فرهنگ پوپولیستی،گفت: بحث پایشی که در شورایعالی مطرح  شده است در راستای احصای نقاط ضعف سازوکارهایی که در تهیه لیست انتخاباتی مطرح بود، ارائه شده است.

جواد امام همچنین تصریح کرد: هر تصمیم درست و شایسته ای باید از استان‌ها و شهرستان‌ها گرفته شود. باید مصمم باشیم که حتما شرکت در انتخابات را اصل می‌دانیم اما جایی که کاندیدای اصلاح طلب نداریم؛ نمی‌توانیم با قرض گرفتن از جریان رقیب در انتخابات شرکت داشته باشیم.

فاطمه راکعی: حضور ٣٠ درصدی زنان در لیست های انتخاباتی نباید فراموش شود

فاطمه راکعی رئیس کارگروه رسانه شورای عالی جبهه اصلاح طلبان هم در این نشست گفت: حضور ۳۰ درصدی  زنان در لیست‌های انتخاباتی نباید فراموش شود. زنان باید در انتخابات پیش رو حضور پررنگی داشته باشند. اخیرا جلسه‌ای خدمت آقای خاتمی داشتیم که گفتند چرا فقط میگویید ۳۰ درصد؟ هر اندازه که زنان متخصص و همفکر سیاسی شما هستند در انتخابات حضور پیدا کنند، چرا که مجلس به حضور آنان نیاز دارد./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید