ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بار دیگر بر نقش ایران، ترکیه و کشورش به پایان یافتن بحران در سوریه تاکید کرد.

به گزارش سلام نو، رئیس جمهوری روسیه بار دیگر با تاکید برنقش ایران، ترکیه و کشورش در حل و فصل بحران سوریه اعلام کرد: فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه به پایان یافتن بحران در این کشور کمک کرده است.

ولادیمیر پوتین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان در بوداپست گفت که امیدوار است کمیته قانون اساسی سوریه بتواند در نشست خود در ژنو اصلاحات در قانون اساسی این کشور را بدون مداخله خارجی مورد بحث قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت آغاز بکار کمیته قانون اساسی سوریه اظهار داشت: روسیه به همراه شرکای خود (ایران و ترکیه) تلاش‌های گسترده‌ای را برای تشکیل این کمیته بکار گرفت.

پوتین یادآوری کرد: به تازگی در ژنو نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه برگزار شد که در چارچوب آن نمایندگان دولت سوریه و مخالفان و نمایندگان جامعه مدنی می‌توانند به صورت مستقیم بدون مداخله خارجی به اصلاح قانون اساسی کشورشان و بنای حکومت این کشور و توسعه  پایدار آن بپردازند.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که این رویداد برای مجارستان نیز با توجه به مواجه بودن آن با مساله مهاجران و نیز کشورهای اروپایی مهم است.

زلنسکی شبیه افراط گرایان نیست

پوتین در بخش دیگر سخنان خود در خصوص مساله اوکراین گفت که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین شبیه افراط گرایان نیست.

علاقه مجارستان به خط لوله گاز جریان ترکیه

رئیس جمهوری روسیه در قسمت دیگری از سخنان در کنفرانس مطبوعاتی گفت که مجارستان به مشارکت در طرح خط لوله گاز جریان ترکیه که از طریق دریای سیاه به ترکیه و به مقصد کشورهای اروپایی کشیده می شود، علاقه‌مند است.

وی مجارستان را شریک مهم روسیه در انتقال منابع انرژی این کشور به اروپا خواند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که با اوربان درخصوص دورنمای بهبودی روابط روسیه و اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرده است.

روسیه از مسیحیان خاورمیانه حمایت می کند

پوتین خاطرنشان کرد: روسیه تمام تلاش‌های خود را برای حمایت از مسیحیان در خاورمیانه بکار می‌گیرد و مخالف آزار و اذیت پیروان همه مذاهب است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید