فاضل عبیات ـمعاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۶۰۰ کیلومتر سیل بند خوزستان نیازمند بازسازی هستند که ترمیم 100 کیلومتر از این سیل بندها پیشرفت 40 درصدی داشته است.

به گزارش سلام نو، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۱۰۰ کیلومتر سیل‌بند آسیب‌دیده در سیل خوزستان، در حال احداث است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

فاضل عبیات اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، در مجموع ۶۰۰ کیلومتر سیل بند در رودخانه‌های استان نیازمند بازسازی هستند که بر اساس اولویت‌های مشخص شده برای ۱۸۳ روستا، موضوع احداث سیل‌بند جناحین رودخانه‌ها مدنظر قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس اولویت‌ها، کار در شهرستان‌های اهواز ، شوش و شوشتر آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته است.

عبیات تصریح کرد: کار احداث و ترمیم حدود ۱۰۰ کیلومتر سیل‌بند در این شهرستان‌ها تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی عنوان کرد: برای ترمیم سیل‌بندها در دزفول، گتوند، حمیدیه، دشت‌آزادگان، هویزه و سایر شهرستان‌ها نیز پیگیری‌ها انجام شده و در روزهای آینده عملیات ترمیم آغاز می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص اعتبار مورد نیاز برای این عملیات، بیان کرد: تا کنون تا حدودی از اعتبارات استانی برای عملیات احداث سیل‌بندها استفاده شده اما در مجموع به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خوزستان مورد نیاز است.

وی گفت: در احداث سیل‌بندها مسائل فنی درنظر گرفته شده و علاوه بر سیل‌بند کنار رودخانه، برای ۳۰ روستا که بیشتر در معرض خطر آبگرفتگی قرار دارند، حلقه محافظتی به صورت سیل‌بند خاص احداث خواهد شد.

عبیات با اشاره به درپیش‌گرفتن راهبرد درجا سازی و ایمن‌سازی برای روستاها، گفت: راهبردی اتخاذ شده تا نیازی به انتقال و جابه‌جایی روستاها وجود نداشته باشد که شامل اقداماتی مانند افزایش رقوم کف روستاها و احداث حلقه‌های محافظتی است./ مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید