سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ایرانی‌ها از مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند هر دو ماه یک بار در صورت عدم پیشرفت شایسته از طرف شرکت‌کنندگان در برجام در عرصه تامین منافع قانونی تهران گام هایشان را برخواهند داشت که در این صورت گام چهارم آنها اجتناب ناپدیر است.

به گزارش سلام نو، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه اعلام کرد: گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام در صورت عدم توجه به منافع اقتصادی این کشور اجتناب ناپذیر است.

«سرگئی ریابکوف» روز جمعه به خبرگزاری دولتی تاس روسیه گفت: آنها (ایرانی‌ها) از مدت‌ها پیش اعلام کردند که هر دو ماه یک بار در صورت عدم پیشرفت شایسته از طرف شرکت‌کنندگان در برجام در عرصه تامین منافع قانونی تهران، این کشور گام دیگری را بر می‌دارد ضمن اینکه پیشرفتی در همکاری اقتصادی و بازرگانی با ایران دیده نمی‌شود بنابراین گام چهارم اجتناب ناپذیر است.

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری روز پنجشنبه گفت: گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران با بررسی ابعاد مختلف اجرای این طرح از سوی کمیته مربوطه در دست بررسی است

واعظی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اکنون کمیته‌ای در کشور در حال بررسی اقدام‌های طرف مقابل با اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای است و اگر خواسته‌های ایران از طرف‌های مقابل محقق نشود، گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای برداشته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از کشورهای طرف مقابل به خصوص اروپایی‌ها انتظار می‌رود که نسبت به اجرای تعهدات خود در ارتباط با برجام اقدام کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: گزارش‌های کمیته ارزیابی کننده در ارتباط با انجام تعهدات برجامی کشورهای طرف مقابل، یک هفته قبل از اتمام فرصت ۲ ماهه تکمیل و تقدیم رییس جمهوری می‌شود تا در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

واعظی اظهار داشت: طبیعی است که اگر طرف‌های ما در ۱+۴ بویژه اروپایی‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، ما برای براشتن گام چهارم اقدام خواهیم کرد.

ریابکوف در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که در دیدار روز گذشته با «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران موضوع کاهش تعهدات هسته‌ای ایران مطرح نشد.

وی افزود: ما به صورت مشخص در این باره صحبتی نکردیم و گفت‌وگوهای ما درباره اقداماتی بود که می‌تواند برجام را پایدارتر کند.

معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه عصر روز پنجشنبه در دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر بر حفظ توافق هسته‌ای موسوم به برجام تأکید کردند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید