می دانیم که سبزیجات باید سنگ بنای هر رژیم غذایی باشند ، اما آیا همه آنها یکسان هستند؟

سبزیجات صلیبی یا چلیپایی به تازگی به دلیل خاصیت ظاهری ضد سرطان در محبوبیت خود افزایش یافته است. این گروه بزرگ از گیاهان متنوع هستند و هر یک طعم های بی نظیری و قوی دارند. از این واژه به اصطلاح لاتین صلیب گرفته شده است زیرا شکوفه های این گیاهان شبیه به صلیب است.

سبزیجات صلیبی شامل:

آرگولا

بوک چوی یا کلم چینی

کلم بروکلی

جوانه بروکسل

کلم

گل کلم

تربچه

شلغم

سبزیجات ترد دارای کالری کم و سرشار از فولات ، ویتامین های C ، E و K و فیبر هستند. فیبر ماده مغذی مهمی است که در صورت هدف کاهش وزن از آن استفاده می کنند .

سبزیجات صلیبی همچنین منابع خوبی برای گیاهان دارویی هستند ، که ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است به کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.

گلوکوزینولاتها نیز در سبزیجات گلبرگ وجود دارند. این مواد شیمیایی نه تنها مسئولیت عطر و طعم این گیاهاندارد ، بلکه نشان داده شده است که اثرات ضد سرطانی نیز دارند.

موسسه ملی سرطان مطالعاتی انجام داده بر روی  موش صحرایی نشان داده است که ایندول ها و ایزوتیونیوسیانات ها ، ترکیباتی که از گلوکوزینولات های شکسته شده تشکیل می شوند ، سلول ها را از آسیب DNA محافظت می کنند ، سرطان زا را غیر فعال می کنند و اثرات ضد باکتری و ضد ویروسی دارند.

چقدر باید سبزیجات خورد؟

طبق اعلام وزارت زراعت ایالات متحده ، زنان بالغ باید روزانه 2.5 فنجان سبزیجات میل کنند ، در حالی که مردان بالغ باید 3 فنجان مصرف کنند. یک فنجان کلم بروکلی پخته یا خام ، جوانه بروکسل یا گل کلم به عنوان 1 فنجان سبزیجات است. دو فنجان سبزیجات برگ دار ، مانند کلم یا آرگولا ، 1 گروه از گروه سبزیجات را به خود اختصاص می دهد.

دستور غذای آروگولا

سبز برگدار با طعم زردآلو ، arugula در بسیاری از غذا ها به خوبی ترکیب می شود. همراه با یک ظرف ماکارونی یا استفاده از آن به عنوان یک ماده جایگزین ریحان در یک دستور پاستا بسیار مناسب است .

دستور بوک چوی

یک نوع کلم چینی ، bok choy  بین کرفس و کاهو است. در سیب زمینی سرخ شده یا سوپ ها دارای طعم ملایم و عالی می باشد.  سوپ زنجبیل بوک چوی را با رشته فرنگی امتحان کنید .

دستور العمل کلم بروکلی

کلم بروکلی را می توان به صورت خام در سالادها یا به عنوان یک میان وعده میل کرد. سعی کنید آن را بخارپز کنید و آن را با پنیر خرد شده یا گذاشتن آن در فر با روغن زیتون ، نمک و فلفل بخورید.

دستور العمل جوانه بروکسل

جوانه بروکسل دارای طعم و مزه بسیار مشخص است که از طرف بچه ها در سراسر کشور مورد پسند نیست. یک روش آسان برای خوردن آنها پختن در فر است. سعی کنید این دستور غذا را در با سرکه بالزامیک میل کنید.

دستور العمل کلم

یکی از مقرون به صرفه ترین سبزیجات که می توانید خریداری کنید و به عنوان سالاد یا بخار پز شده میل کنید.

دستور تربچه

تربچه معمولاً به صورت خام و معمولاً به عنوان یک خوراکی روی سالاد مصرف می شود .

دستور شلغم

این گیاه ریشه ای شبیه به یک سیب زمینی دارد ، اما از طعم بسیار متمایزتری برخوردار است. آنها دارای طعمی کمی فلفلی دارند .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید