صندوق کودکان ملل متحد در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت وخیم کود کان در جنگ طولانی مدت یمن هشدار داد و اعلام کرد این درگیری بلند مدت باعث بدترین بحران بشردوستانه شده است.

به گزارش سلام نو، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت کودکان در جنگ یمن هشدار داد و از همه طرف‌های درگیر خواستار پایان این جنگ شد.

سازمان یونیسف در مورد خطرات کودکان در یمن جنگ زده هشدار داد و خواستار پایان فوری درگیری طولانی مدت شد که باعث بدترین بحران بشردوستانه در جهان شده است.

این بیانیه در حالی صورت گرفت که یونیسف در بخشی از رویدادهای سی‌امین سالگرد کنوانسیون حقوق کودک مراسمی را در صنعا پایتخت یمن برگزار کرد.

"سارا بیسولوو نیانتی" نماینده یونیسف در یمن در کنفرانس خبری گفت: کودکان خواهان صلح و فرزندان سزاوار صلح هستند.

وی افزود: ما با هم کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که حقوق کودکان محقق شده است و آنها بتوانند به آینده خود در یمن باور داشته باشند.

نیانتی در گفتگو با الجزیره بر اهمیت پایان دادن به جنگ تأکید کرد تا کودکان یمنی از حقوق خود بهره مند شوند.

وی همچنین از همه طرف های درگیر خواست تا به تعهدات خود طبق قانون بین المللی بشردوستانه عمل کنند و دسترسی سازمان ملل به کودکان نیازمند کمک را فراهم کنند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید