نمک زمانی آنقدر ارزش داشت که به عنوان ارز مورد استفاده قرار می گرفت .ولی امروزه فقط یک طعم دهنده غذا شده است در صورتی که بسیار کاربرد دارد.

با ما همراه باشید تا کاربرد نمک را یک جور دیگر به شما معرفی کنیم:

آتش چربی را با نمک خاموش کنید

یک سطل آب لزوماً اولین چیزی نیست که باید در آتش بریزید. اگر با آتش چربی مواجه هستید ، در واقع آب می تواند باعث گسترش شعله های آتش شود. در عوض ، آنها را در نمک یا جوش شیرین خنک کنید ، یا در عوض به سرعت با یک درب فلزی بپوشانید ،

از نمک به عنوان یک دهانشویه طبیعی استفاده کنید

دهانشویه خریداری شده در فروشگاه می تواند حاوی مواد شیمیایی سمی و سایر مواد مصنوعی باشد. جایگزین طبیعیآن نمک است.

1 قاشق چایخوری نمک پخت و پز را با 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را به نصف فنجان آب بریزید و سپس مخلوط را غرغره کنید. نمک مانند ضد عفونی کننده رفتار می کند و باعث از بین رفتن باکتری هایی که باعث بوی دهان می شوند می شود.

نوشیدنی ها را با نمک سریع خنک کنید

نوشیدنی گرم می توانند برای هر میزبان مهمانی فاجعه ببخشند. بطری ها و قوطی ها را در یک سطل آب یخ قرار داده و در یک مشت نمک مخلوط کنید. هنگامی که نمک جادوی خود را به کار گرفت ، نوشیدنی ها به هیچ وجه گرم نمی شوند.

چمن خود را با نمک تقویت کنید

یک کود ارزان قیمت برای چمن های شما نمک می باشد، دو قاشق غذاخوری نمک Epsom و یک گالن آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و آن را روی چمن بریزید. نمک اپسوم حاوی منیزیم است که باعث تولید کلروفیل گیاه می شود .

گلو درد را تسکین دهید

دفعه ی بعد که از سرفه و گلو درد بیدار شدید ، مقداری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و به مدت 30 ثانیه غرغره کنید تا درد آن برطرف شود.

با نمک لک لباس را از بین ببرید

½ گالن آب را با 1/3 لیوان سرکه و نمک فنجان ترکیب کنید و سپس یک ساعت لباس خود را در محلول بگذارید. آن را بشویید تا پاک شود.

آزمایش تخم مرغ های فاسد شده با نمک

یک تخم مرغ را در یک کاسه آب نمکی قرار دهید. اگر غرق شود ، تخم مرغ شما تازه است.

با نمک از باغ خود در برابر آفات محافظت کنید

در حالی که سموم دفع آفات شیمیایی می توانند از باغ شما در مقابل حلزونها و برآمدگی ها محافظت کنند ، اما برای حیوانات و کودکان خردسال نیز خطراتی دارند. برای یک ماده دافع طبیعی ، قبل از پوشاندن آنها با خاک ، دانه ها را در نمک بپیچانید.

بند از کک ها رها شوید

مانند حلزونها ، کک ها طرفدار نمک نیستند. اگر توله سگ شما در حال  خارش است ، آنها را به جای آب و صابون در محلول نمکی حمام کنید. و شستن خانه های سگ یا حیوان خانگی با آب نمک نیز ضرری ندارد. نمک باعث جلوگیری از آفات می شود و دوست چهار پا خود را از گزش های خارش محافظت می کند.

یک اسکراب صورت با نمک درست کنید

این ماسک صورت خانگی فقط به دو ماده اصلی نیاز دارد: نمک و روغن زیتون. با استفاده از 1/4 فنجان نمک و ½ فنجان روغن زیتون خمیری درست کنید و با حرکت دایره ای آن را به آرامی روی پوست خود بمالید. ماسک را به مدت پنج دقیقه قبل از شستشو در محل بگذارید. روغن زیتون مرطوب کننده و نمک براق کننده باعث می شود صورت ، دست ها و حتی لب های شما احساس نرم و شادابی پیدا کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید