چند وقتي است كه حضور فرزندان سينماگران در آثار سينمايي بيشتر شده است، تا جايي كه خيلي از منتقدان اين مسأله، از آن با عناويني چون حضور آقازاده‌هاي سينمايي و يا ورود «ژن خوب» به اين عرصه ياد مي‌كنند و به مناسبت ورود فرزند پرویز پرستویی به عرصه بازیگری به چهل بازیگری که به واسطه شغل والدین خود وارد دنیای سینما شدند خواهیم پرداخت.

سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» به شهرت رسید.

۱۷- زهرا داوود نژاد

والدین : علیرضا داوودنژاد

زهرا داوودنژاد بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۱۳۵۶ در تهران است، وی دختر علیرضا داوودنژاد کارگردان ایرانی و هچنین خواهر رضا داوودنژاد است.

۱۸- سحر جعفری جوزانی

تاریخ تولد : ۱۳۵۷

والدین‌ : مسعود جعفری جوزانی

سحر جعفری جوزانی متولد ۱۱ تیر ۱۳۵۷ در سانفرانسیسکو، هنرپیشه سینما و تلویزیون، نویسنده و شاعر ایرانی-آمریکایی و فرزند مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان است، وی در سانفرانسیسکو در کالیفرنیا از یک مادر آمریکایی متولد شد و تا سن ۵ سالگی ساکن آنجا بود.

سحر جعفری جوزانی فارغ‌التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت سینمایی خود را با نقش کوتاهی در فیلم شیر سنگی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال ۱۳۶۵ آغاز کرد، او با نویسندگی در سریال آژانس دوستی و پس از آن بازیگری در همین سریال به فعالیت خود به صورت رسمی ادامه داد و پس از آن وارد سینما شد.

وی در سال ۱۳۸۲ در سریال تلویزیونی طنز نقطه‌چین بازی کرد و و فعالیت خود را در تلویزیون شروع کرد و همچنین در سال ۱۳۷۸ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم بلوغ شد.

۱۹- غزل شاکری

والدین : فرشته طائرپور

غزل شاکری متولد ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ بازیگر و طراح صحنه و لباس ایرانی و فرزند فرشته طائرپور، تهیه‌کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلم‌نامه‌نویس است، وی حضور خویش را در سینما از سال ۱۳۶۶ با فیلم ماهی به کارگردانی کامبوزیا پرتوی آغاز کرد.

او بیشتر به خاطر بازی در نقش گلنار در فیلمی به همین نام شناخته می‌شود، او این فیلم را در ده سالگی خود بازی کرده‌است، غزل شاکری با درخشش سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی موفقیت سال‌های پیشین خود را مجدداً تکرار کرد.

از فعالیت‌های موسیقایی وی می‌توان به بازخوانی تصنیف حدیث آشنایی اثر حبیب‌الله بدیعی و با خوانندگی پوران و تک خوانی ریتمیک با عنوان قلک اشاره کرد. همچنین او در اخبار طنز زودنیوز حضوری یک قسمتی داشت.

۲۰- سام قریبیان

تاریخ تولد : ۱۳۵۸

والدین : فرامرز قریبیان و مینا خیامی

سام قریبیان متولد ١٣ دی ۱۳۵۸ در نیویورک بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران و فرزند فرامرز قریبیان و مینا خیامی است.

وی برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ مقابل دوربین فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان رفت و جسته و گریخته در دهه ۶۰ و ۷۰ مشغول به فعالیت حرفه‌ای در فیلمهای سینمایی از جمله جدال در تاسوکی به کارگردانی فرامرز قریبیان؛ شکار خاموش به کارگردانی کیومرث پوراحمد و ترانزیت به کارگردانی علی سجادی حسینی بوده است تا اینکه در سال ۱۳۷۶ برای اولین بار به عنوان مجری تلویزیون شروع به فعالیت کرد.

وی در سال ۱۳۷۷ پس از اجرای افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان به آمریکا رفت و در ایالت کالیفرنیا موفق به دریافت لیسانس کارگردانی سینما و فوق‌لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما شد.

سام قریبیان برای فیلم‌نامه فیلم گناهکاران، کاندید دریافت سیمرغ بلورین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: این یک روال عادی است که پدر و مادرها سعی می‌کنند فرزندانشان را به سمت حرفه‌ای سوق دهند که شغل خودشان است! همه ما بارها و بارها چنین چیزی را دیده‌ایم، هرچند ممکن است خلاف این امر نیز ثابت شود، اما بازیگری هم مثل دیگر مشاغل همین خاصیت را دارد! با این تفاوت که بازیگران به‌راحتی می‌توانند فرزندانشان را بدون داشتن تجربه لازم و فقط به پشتوانه‌ واسطه، وارد فیلم‌ و سریال‌ کنند و از آن به بعد بچه‌ها به راحتی استعدادشان کشف شود یا سال‌های سال از یک سریال ضعیف به سریال ضعیف دیگری بروند! در ادامه کارنامه تعدادی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

۱۱- کمند امیر سلیمانی

تاریخ تولد : ۱۳۵۲

والدین :‌ سعید امیر سلیمانی

کمند امیرسلیمانی ۱۶ خرداد ۱۳۵۲ در تهران متولد شد، وی دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران سینما و نتیجه مهدی‌قلی‌خان مجدالدوله (معروف به حاج مجدالدوله پسردایی ناصرالدین‌شاه قاجار و پسر عیسی‌خان والی) است.

وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۶ می‌باشد، بازی در نمایش «سنجاب‌ها» در سن ۷ سالگی نخستین فعالیت او در عرصه‌‌ی تئاتر به حساب می‌آید، امیرسلیمانی در سال ۱۳۶۰ به تلویزیون آمد و در سال ۱۳۶۵ در فیلم سینمایی «ترنج» به هنرنمایی پرداخت.

۱۲- امیریل ارجمند

تاریخ تولد : ۱۳۵۳

والدین : داریوش ارجمند و فرشته یغمایی

اَمیریَل اَرجمند متولد سال ۱۳۵۳ در تهران، بازیگر، خواننده، آهنگساز و فرزند داریوش ارجمند و دارای مدرک لیسانس مکانیک از دانشگاه ژنو و لیسانس تئاتر می‌باشد و در چند فیلم سینمایی حضور داشته‌است.

ارجمند در زمینه موسیقی هم فعالیت دارد و تاکنون آهنگ‌سازی فیلم‌های بدون اجازه و جرم مسعود کیمیایی را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده‌است، وی خوانندگی چند تیتراژ سریال را هم برعهده داشته‌است.

۱۳- برزو ارجمند

تاریخ تولد : ۱۳۵۴

والدین : انوشیروان ارجمند و بانو امین

برزو ارجمند متولد ۱۳۵۴ در مشهد، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و خواننده پسر انوشیروان ارجمند بازیگر سینما و بانو امین طراح صحنه و لباس سینما است، او مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در زمینه بازیگری و کارگردانی دریافت کرد و خواهرش بهار ارجمند از بازیگران تئاتر و همسرش پارمیس زند طراح چهره‌پردازی سینما است.

۱۴- ماه چهره خلیلی

تاریخ تولد : ۱۳۵۵

والدین : نوه دختری پروین سلیمانی

ماه‌ چهره خلیلی بازیگر سینما متولد ۲۵ دی ۱۳۵۵ در تهران و نوهٔ دختریِ پروین سلیمانی است، وی فوق لیسانس معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان دارد و دوره بازیگری را در Method School لندن گذرانده‌است.

۱۵- سپند امیر سلیمانی

تاریخ تولد : ۱۳۵۶

والدین : سعید امیر سلیمانی

سپند امیرسلیمانی ۲۸ آذر ۱۳۵۶ در تهران متولد شد، وی دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران سینما و نتیجه مهدی‌قلی‌خان مجدالدوله (معروف به حاج مجدالدوله پسردایی ناصرالدین‌شاه قاجار و پسر عیسی‌خان والی) است.

۱۶- سحر ولد بیگی

والدین : مسعود ولد بیگی

سحر ولدبیگی هنرپیشه سینما و تلویزیون متولد ۱ تیر ۱۳۵۶ در تهران و دختر مسعود ولدبیگی و همسر نیما فلاح است، وی دارای مدرک دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید