مطمئنا همه ما به دنبال راه هایی برای داشتن خوابی آرام و راحت هستیم اما ممکن است در مورد چگونگی دستیابی به این خواب راحت، اطلاعاتی نداشته باشیم. مراحل زیر راهنمای شما برای رسیدن به خوابی آرام و لذت بخش است:

1. تهیه لیست

لیستی از کارهایی که روز بعد باید انجام دهید تهیه کنید، همه آنرا بنویسید. در صورت فکر کردن به کارهای دیگری که باید انجام دهید، کاغذ و قلم را در کنار تخت خود نگه دارید. وقتی چیزی را می نویسید به شما سیگنال می دهد که دیگر نیازی به فکر کردن در مورد آن کارها نیست.

2. تلویزیون و رسانه ممنوع

قبل از خواب شبانه، تلویزیون نبینید یا رادیو (به خصوص خبرها) را گوش ندهید و به هیج وجه با صدای تلویزیون یا رادیو یا نور موبایل به خواب نروید.

3. خواندن مطالب الهام بخش

حداقل 30 دقیقه قبل از خواب مطالبی الهام بخش و یا  درباره ارتقاء و رشد خود بخوانید. هدف شما این است که قبل از خوابیدن ذهن خود را با افکار الهام بخش پر کنید تا آخرین فکرهایی که قبل از به خواب رفتن افکار تقویت کننده باشد بر خلاف افکار استرس زا که بیشتر افراد قبل از خواب به آنها فکر می کنند.

4. اتاق کاملا تاریک

اطمینان حاصل کنید که اتاقی که در آن می خوابید کاملا تاریک باشد؛ بدن در تاریکی به خواب می رود. هرچه اتاق خواب تاریک تر باشد احتمال خواب عمیق تر بیشتر است.

5. اتاق تا حد امکان آرام

اتاق را تا حد امکان آرام کنید یعنی تمام وسایل برقی را خاموش کنید و از دیگران در خانه بخواهید تا آنجا که ممکن است  ساکت باشند.

6. قبل از خواب چیزی نخورید

حداقل 3 ساعت قبل از  رفتن به رختخواب چیزی نخورید. هنگامی که غذای در معده وجود دارد، بدن شما مجبور می شود به جای تمرکز روی ترمیم جسم و ذهن، روی هضم مواد غذایی تمرکز کند! بدن در بهترین حالت برای هضم غذا در هنگام بیداری، طراحی شده است نه هنگام خوابیدن.

7. خواب 10 شب تا 6 صبح

سعی کنید تقریباً ساعت 10 شب به رختخواب بروید و تقریباً ساعت 6 صبح بیدار شوید. در طب آیورودیس اعتقاد بر این است که چرخه هایی وجود دارند که بیشترین فعالیت را برای انجام فعالیت های خاص دارند. به نظر می رسد رفتن به رختخواب در ساعت 10 شب و بیداری در ساعت 6 صبح باعث می شود بدن بتواند عمیق تر استراحت کند، بیشترین جوانسازی را انجام دهد و بیشترین انرژی را در طول روز به فرد بدهد.

8. از داروهای خواب آور استفاده نکنید

از داروهای یا ویتامین ها یا گیاهانی که خواب آور هستند، استفاده نکنید (مگر اینکه توسط پزشک شما تجویز شده باشد). بسیاری از این داروهای خواب آور مصنوعی کاری غیر از تاثیر روی احساسات شما انجام نمی دهند. هدف از خواب این است که به بدن خود زمان و وسیله ای برای ترمیم خود و آمادگی برای روز آینده بدهید. هنگامی که خودتان را به زور به خواب می کشید ، تمام سیستم بدن شما کند می شود، از جمله تمام آن سیستم هایی که وظیفه ترمیم  بدن شما را بر عهده دارند.

9. داشتن هوای تازه

اطمینان حاصل کنید که هوای تازه در اتاق وجود دارد. گفته می شود که هوای داخل خانه یکی از سمی ترین هوای موجود  در اطراف است. هنگام خواب، شما فقط قادر به نفس کشیدن در هوای محصور در اتاق خواب خود هستید. پنجره را باز کنید (اگر بیرون سرد است، فقط کمی پنجره را باز کنید). هوای تازه موجود در هنگام خواب، به بدن شما کمک می کند تا خود را ترمیم کند زیرا به هوای تمیز و اکسیژن بیشتری دسترسی خواهید داشت.

10. ورزش روزانه

روزی 60 دقیقه ورزش ملایم انجام دهید. اگر زمان لازم برای انجام 60 دقیقه پشت سر هم را ندارید، آن را در 2 تایم 30 دقیقه ای یا 3 تایم 20 دقیقه ای یا 6 تایم 10 دقیقه ای تقسیم کنید، فقط 60 دقیقه را تماما انجام دهید. بهترین تمرین برای سلامت عمومی بدن و آماده کردن بدن برای خواب شبانه «راه رفتن» است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید