آیا آوردن کفش به داخل خانه موجب آلودگی و انتقال میکروب به داخل خانه می شود؟<br/>بله ، کفش ها میکروب ها را به خانه شما ردیابی می کنند اما بدتر از آن این است که میکروب های وارد شده به خانه وارد آشپزخانه شود!

این یک مورد رایج در خانه های آسیایی و خاورمیانه است و در ایالات متحده بیشتر می شود در حقیقت ، نظرسنجی در سال 2018 نشان داد که 87 درصد آمریکایی ها در خانه های خود با کفش قدم می زنند و 21 درصد همیشه یا مکرر از مهمان می خواهند که کفش هایشان را به داخل نیاورند، بسیاری این کار را انجام می دهند تا از ورود خاک و میکروب ها جلوگیری شود. اما آیا واقعاً این مسئله است؟

از نظر فنی ، بله هنگام راه رفتن در محل کار ، اطراف محل زندگی خود ، فروشگاه ها و غیره ، کفش های شما باکتری ها ، ویروس ها ، میکروب ها و انگل ها را انتخاب می کنند ،و به کفش شما می چسبند. یک مطالعه سال 2017 توسط دانشگاه هیوستون ، نشان داد که بیش از 26 درصد کفش های پوشیده شده در منازل حاوی Clostridium difficile یا C. dif ، یک عفونت رایج مربوط به مراقبت های بهداشتی است که می تواند کشنده باشد.

اما اگر این مسئله شما را نگران می کند ، به این مورد توجه نمایید - یک فرد متوسط بیش از 100 تریلیون میکروب در بدن خود دارد. خانه شما نیز با میکروب پوشانده شده است ، یعنی سینک آشپزخانه و اسفنج ظرف شستن  و اگر حیوانات خانگی دارید که به بیرون می روند ، بسیاری از چیزهای ناخوشایند را نیز در پنجه و خز خود به داخل منزل می آورند. اما خوشبختانه ، بیشتر باکتری های موجود در بدن و خانه شما بی ضرر است. و با چیزهایی که در کفش های خود می آورید ، مشابه است.

ضرر پوشیدن کفش بیرون در خانه برای کودکان و بیماران

با این وجود مواردی وجود دارد که نپوشیدن کفش در داخل خانه معقول است. اگر بچه های کوچک و در نوپا در خانه دارید ، کفش ها را به داخل نیاورید و روی فرش ها نپوشید زیرا بچخ کوچک مدام دست خود را دهان می کند و متوجه آشغال ها نمی باشد. اگر کسی در خانه شما دارای ضعف سیستم ایمنی بدن است و نسبت به عفونت حساس است ،مراقب آنها هم باشید. و از آنجا که گرده ها را می توان از کفش به کف و به خصوص فرشها منتقل کرد ، اگر کسی در خانه آلرژی دارد کفش خود را حتما در بیاورید.

راه کار برای نابودی میکروب های خانه

اگر واقعاً مصمم هستید که گرد و غبار و مواد زائد را  از محیط خود نابود کنید ، جورابهای خود را در نیاورید یا به جای اینکه پا برهنه راه بروید ، در خانه با "کفش خانگی" و یا دمپایی راه بروید. هر یک از پاهای شما حدود 125000 غدد عرق دارد و هر گونه عرق روی پای شما می تواند به فرش ها منتقل شود . فرش های مرطوب ، به نوبه خود ، گرد و غبار ، خاک و شوره را به دام می اندازند.

در پایان ، انتخاب این که آیا باید کفش بپوشید یا نه ، بر عهده شماست. برخی از مردم معتقدند که با پاهای برهنه باید در خانه راه بروند ، یا ممکن است این یک هنجار فرهنگی برای آنها باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید