۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 31874395

از تسکین بثورات گرفته تا از بین بردن لکه ها تا بازگرداندن وسایل خانگی به درخشش اصلی آنها. نمک کاربرد های زیادی دارد که اکثر افراد فقط برای طعم دادن به غذا از آن استفاده می کنند.

برخی از بهترین کاربردهای خانگی نمک را که احتمالاً هرگز نشنیده اید بخوانید.

با نمک طعم قهوه را کمی تلخ تر کنید

اگر قهوه خود را غلیظ می کنید اما نوشیدنی کمی تلخ ترجیح می دهید ، سعی کنید یک نوک نمک را داخل لیوان خود بریزید. قبل از روشن کردن دستگاه قهوه خود ، حدود یک هشتم قاشق چایخوری نمک را به دانه های قهوه اضافه کنید. نمک تنها یکی از 10 مورد شگفت آور است که باید به قهوه خود اضافه کنید .

یخچال خود را با نمک تمیز کنید

شما باید یخچال و فریزر خود را هر سه تا شش ماه تمیز کنید تا خوشبو بماند ، اما چربی آن به پاک نمی شود. برای پاک کردن لکه های مواد غذایی و بوی های بد ، قفسه ها را با 1/2 فنجان نمک مخلوط شده با دو لیتر آب گرم تمیز کنید.

ضد عفونی کننده تخته گوشت چوبی یا پلاستیکی

مطالعات بیشماری نشان داده اند که تخته های برش پلاستیکی و چوبی میکروب هایی در اعماق شیارهای ساخته شده توسط چاقوی شما ایجاد می کنند. خوشبختانه ، می توانید با افزودن یک مرحله آسان تمیز کردن نمک به روال شستشو ، باکتری ها را در معرض خطر قرار دهید. برای تخته های پلاستیکی که از آنها برای برش گوشت استفاده می کنید ، سفید کننده و نمک را روی تخته بپاشید ، آن را با یک برس سفت پاک کنید و با آب داغ بشویید. تخته های چوبی را می توان با استفاده از نمک ضد آب کرد ، با تفاله لیمو مالش دهید ، سپس تمیز کنید.

جای لک روی میز های چوبی را با نمک پاک کنید

لیوان یا بطری می تواند علامت های سفید را روی چوب بگذارد .آنها را با مخلوط کردن 1 قاشق چایخوری نمک با چند قطره آب از بین ببرید تا خمیر ایجاد شود. خمیر را به آرامی یک پارچه نرم یا اسفنج بمالید و آن را تا زمانی که از بین برود ،روی سطح بکشید. سپس درخشش چوب خود را با جلا دهنده مبلمان بازیابی کنید. اگر این کارایی نداشته باشد .

اسفنج ظرفشویی را با نمک ضدعفونی کنید

اسفنج معمولاً مدتها قبل از اینکه فرسوده شوند ، خراب می شوند. برای احیای اسفنج های خود ،آنها را یک شب در محلول حدود 1/4 فنجان نمک در هر لیتر آب خیس کنید. این ترکیب را می توانید با سرکه و نمک هم انجام دهید.

نیش زنبور را با نمک تسکین دهید

اگر توسط زنبور نیش زده شدید بلافاصله نیش را مرطوب کرده و با نمک بپوشانید تا درد کاهش یابد و تورم کاهش یابد. اکثر نیش ها و نیش های حشرات را می توان در خانه درمان کرد.

بوی کفش ورزشی خود را با نمک از بین ببرید

کفش ورزشی و سایر کفش ها می توانند بسیار بو بگیرند ، به خصوص اگر در تابستان آنها را بدون جوراب بپوشید. هر چند وقت یکبار در کفش خود نمک بپاشید تا بوی کفش شما را بگیرد.

ضد عفونی کردن پیرسینگ

برای سرعت بخشیدن به روند بهبود و جلوگیری از عفونت ، جواهرات مخصوص پیرسینگ را در آب نمک خیس کنید. فقط حتما از نسبت صحیح استفاده کنید: ¼ قاشق چای خوری نمک یددار را برای هر فنجان آب گرم توصیه می شود. شما می توانید خیلی چیزهای خوب را بدست آورید..

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید