عبد الرحیم محمد حسین، وزیر دفاع پیشین سودان اعلام کرد عمر البشیر، رئیس‌جمهور مخلوع سودان از محمد بن‌سلمان پول دریافت کرده که مشخض نیست پول را کجا هزینه کرده است.

به گزارش سلام نو، در هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع سودان در دادگاه خارطوم در روز شنبه، «عبد الرحیم محمد حسین» وزیر دفاع پیشین این کشور در مقام شاهد حاضر شد.

عبدالرحیم محمد حسین اعلام کرد که عمر البشیر مبلغی پول (بدون ذکر رقم آن) از شاهزاده «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی دریافت کرده بود ولی او نمی‌داند که «این مبلغ کجا هزینه شد».

وی در عین حال اظهار داشت، یکی از «دلایلی که اعضای دولت (مخلوع البشیر) را به دریافت پول‌هایی خارج از کانال‌های رسمی وادار می‌کرد، تحریم بانک‌ها از سوی آمریکا بود».

حسین که همچنین وزیر کشور سودان و از شخصیت‌های نزدیک به البشیر بود، تأکید کرد که افشاگری‌هایش در این‌باره به امنیت ملی سودان ضربه می‌زند، بنابراین از دادگاه خواست این جلسه پشت درهای بسته برگزار شود تا جزئیات و اطلاعات بیشتری مطرخ کند ولی دادگاه این درخواست وی را رد کرد.

پیشتر عمر البشیر در سومین جلسه دادگاه خود، در پاسخ به سوالی درباره کشف مقادیر زیادی پول نقد در خانه‌اش اعلام کرد 25 میلیون دلار به صورت نقد از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دریافت کرده بود.

دادگاهی در خارطوم البشیر را به تملک غیرقانونی سرمایه‌های خارجی و استفاده مجرمانه از این سرمایه‌ها متهم کرد. قاضی دادگاه گفت: مقامات سودانی «6 میلیون و 900 هزار یورو را در خانه البشیر توقیف کردند. او این مبلغ را به طور غیرقانونی به دست آورده و استفاده کرده است».

عمر البشیر 11 آوریل پس از آنکه 30 سال در سودان در رأس قدرت بود، توسط ارتش برکنار شد.

/تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید