یک روزنامه چاپ بلگراد درباره جاذبه های گردشگری ایران نوشت: جمهوری اسلامی در سال های اخیر به طور فزاینده ای برای گردشگران جهان به یک مقصد گردشگری تبدیل شده است

به گزارش سلام نو، این روزنامه نوشت: ایران دارای جذابیت های بسیاری است. هر کسی که فرصت اقامت و سفر در این کشور دارد از آنجا با خاطرات و تاثیرات مثبت بازمی گردد و مدام درباره فرهنگ، مردم و جذابیت های غیر وصف نشدنی آن صحبت می کند.

یکی از گردشگران جهانی به نام "ادین کرنیچ" از مونته نگرو که اخیرا از ایران برگشته و تاکنون به ۱۲۰ کشور گشت و گذار کرده به روزنامه کوریر گفت: ایران کشوری است که فرهنگ و سنت قابل توجهی دارد و من واقعا از آنچه که در آن کشور فرصت دیدن داشته ام بسیار خرسند هستم، بخصوص درباره ایران که عمدتا در برخی از رسانه ها تصاویر نادرستی از آن ترسیم شده است.

ادین که از افغانستان بصورت زمینی وارد ایران شد در مدت اقامتش در این کشور از چندین شهر و نقاط مختلف از جمله شهر مشهد که از مقدس ترین شهرها برای شیعیان به شمار می رود دیدن و بازدید کرده است.

وی همچنین اشاره کرد که به این شهر مقدس هر سال میلیون ها گردشگر از داخل کشور و سراسر جهان می آیند.

وی از روستای "کنگ" که در حدود ۵۰ کیلومتری مشهد واقع شده و بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد دیدن کرده ، این منطقه را با داشتن جاذبه ها و معماری و خانه های بسیار قدیمی و بی نظیر بسیار جالب توصیف کرد.

این گردشگر اروپایی همچنین طی اقامتش در ایران از شهر تبریز و مناطق جالب و جذاب تاریخی، گردشگری و باستانی آن، شهر اصفهان که به نظر وی زیباترین منطقه در ایران به شمار می رود، دیدن کرد.

شیراز نیز از دیگر شهرهای بسیار جالب با آثار تاریخی برجسته ای برای این گردشگر اروپایی بوده که به گفته وی نظر هر گردشگر را به خود معطوف می کند، به ویژه منطقه باستانی تخت جمشید. یزد نیز از دیگر مناطق جالبی بود که این گردشگر مونته نگرویی از آن دیدن کرده است.

این گردشگر منطقه بالکان غربی، مردم ایران را بسیار مهربان و میزبانان بسیار خوب دانست و در گفت وگو با روزنامه کوریر گفت که در این سفر فرصت داشته تا با مردم با فرهنگ و میهمان نواز و همچنین با سبک زندگی ایرانیان آشنا شود.

وی افزود : تمامی راهنماهای گردشگری در اماکن مذهبی بطور داوطلبانه و بدون هیچ پاداش و حق الزحمه کار می کنند و جالب است که تمامی این افراد تحصیلکرده و حداقل یک زبان خارجی را به طور روان صحبت می کنند.

به گفته وی ؛ اگر یک گردشگر از ژاپن، کره جنوبی ، روسیه و یا از کشورهای اسپانیایی و فرانسوی و انگلیسی زبان بیاید همیشه یک راهنما وجود دارد که بطور رایگان برای گردشگران توضیحاتی را ارائه دهد.

این گردشگر مونته نگرویی آداب و رسوم و فرهنگ ایران را بسیار جذاب توصیف کرده و غذاهای ایرانی را متنوع، جالب و خوشمزه دانست و نوشیدنی دوغ با نعناع برایش خیلی خوش طعم بود.

این گردشگر همچنین از ارزان بودن مواد غذایی و وسایل نقلیه و نرخ پایین سوخت تعریف کرد و گفت که به رغم تحریم های سنگین جامعه امریکا علیه ایران، نرخ پایین سوخت در ایران برایش شگفت آور است.

وی همچنین آسایش و راحت سفر با قطارهای مسافربری در ایران را که تقریبا مانند راحتی در هواپیماهای مسافربری است، ستود.

کرنیچ در پایان گفت وگوی خود با کوریر گفت که این سفر تمامی انتظارات وی را برآورده کرده است.

وی تاکید کرد که فرهنگ های شرقی جالب هستند و به نظر وی هر مسافر باید از آن بازدید کند. به گفته وی؛ آشنایی با فرهنگ ایرانی، دیدن شهرهای باستانی و اماکن تاریخی و فرهنگی، حس کردن ملت و ذهنیت های متفاوت، برای هرکسی ارزشمند و اجتناب ناپذیر است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید