استاندار ایلام با اعلام اینکه یک میلیون زائر اربعین تا حالا از مرز مهران عبور کردند گفت که با موج عظیم برگشت روبه رو خواهیم بود.

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: روز پنجشنبه سنگین‌ترین عملیات اربعین در مرز مهران تا این لحظه رخ داد به طوریکه بیش از ۲۸۴ هزار تردد در مرز بین‌المللی مهران ثبت شد.

وی یادآور شد: در این روز بیش از ۲۳۸ هزار نفر خروج و ۴۶ هزار نفر نیز ورود داشته‌اند و این نشان دهنده این است که حجم گسترده‌ای از زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند.

استاندار ایلام افزود: شور حسینی در اربعین امسال تمام معادلات و پیش‌بینی‌ها را بر هم زد چرا که بر اساس برنامه‌ریزی های انجام گرفته مقرر شد خدمات‌رسانی‌ها و فعالیت اربعین از ۱۷ مهر ماه به طور رسمی شروع شود.

وی اضافه کرد: هرچند قرار بود موکب‌ها در آن زمان برپا شوند اما با توجه به استقبال کم نظیر زائران که در برخی روزها به ۱۰ برابر مدت مشابه نیز افزایش یافت رسما مراسم باشکوه اربعین یک هفته پیش از موعد مقرر شروع شد.

استاندار ایلام از تردد بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر زائر از اول ماه صفر تا امروز در مرز مهران خبر داد و گفت: افزایش تردد زائران در مرز مهران بی‌سابقه است اگر چه در اربعین پارسال نیز با وجود کاهش تردد زائران از مرزهای کشور مرز مهران شاهد افزایش ۴۰۰ هزار نفری بود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد زائرانی که مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند، ستاد مرکزی اربعین کشور و ستاد استانی اربعین باید برنامه‌های خود را برای تردد حدود پنج میلیون نفر زائر در اربعین امسال از مرز مهران تنظیم کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم آمادگی و تمهیدات لازم برای موج برگشت زائران از مرز مهران، افزود: باید ارگان‌ها، نهادها و همه دستگاه‌های دست‌اندرکار به ویژه وزارت راه و شهرسازی تمرکز بیشتری در حوزه حمل و نقل و خدمت رسانی در مرز مهران داشته باشند.

سلیمانی دشتکی افزود: امسال با این استقبال کم نظیر از مرز مهران باید منتظر موج عظیم برگشت زائران باشیم چرا که پیش‌بینی می‌شود در این مرحله شاهد پیک برگشت ۳۵۰ هزار نفری زائران در یک روز از مرز مهران باشیم.

در فاصله  ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی ترافیک در جاده‌های ایلام به حدی سنگین و طولانی است که مدت زمان پیمودن مسیر به چند برابر روزهای عادی به ویژه در ساعت‌های ابتدایی و انتهایی روز افزایش یافته است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون زائران از مرزهای چهارگانه عازم کربلای معلی شده‌اند که مرز مهران به تنهایی ۵۳ درصد زائران را به خود اختصاص داده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید