۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 30661343

اگرچه معمولاً تصور می شود یک سبزی است ، اما در واقع خیار یک میوه است.این ماده غذایی حاوی مواد مغذی مفید و همچنین برخی ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان ها است که ممکن است به درمان و حتی جلوگیری از برخی بیماری ها کمک کند.

در این مقاله نگاهی دقیق تر به برخی از بهترین مزایای سلامتی خوردن خیار می اندازیم.

مواد مغذی بسیاری در خیار موجود است

خیار کم کالری است اما در بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم بسیار کم است.

یک خیار (300 گرم) حاوی:

کالری: 45

کل چربی: 0 گرم

کربوهیدرات: 11 گرم

پروتئین: 2 گرم

فیبر: 2 گرم

ویتامین C: 14٪ از RDI

ویتامین K: 62٪ از RDI

منیزیم: 10٪ از RDI

پتاسیم: 13٪ از RDI

منگنز: 12٪ از RDI

اگرچه ، اندازه وعده غذایی معمولی تقریباً یک سوم خیار است ، بنابراین خوردن یک قسمت استاندارد حدود یک سوم مواد مغذی فوق را تأمین می کند.

علاوه بر این ، خیار از آب بالایی برخوردار است. در حقیقت ، خیار از حدود 96٪ آب تشکیل شده است.

برای به حداکثر رساندن محتوای مغذی آنها ، خیارها باید بدون چربی خورده شوند. کندن پوست خیار مقدار فیبر و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی خاصی را کاهش می دهد.

پس خیار کم کالری اما از نظر آب زیاد و چندین ویتامین و مواد معدنی مهم است. خوردن خیار همراه پوست حداکثر مواد مغذی را تأمین می کند.

حاوی آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که اکسیداسیون را مسدود می کنند ، یک واکنش شیمیایی است که با الکترون های غیر جفت که به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند ، اتم های بسیار واکنش پذیر را تشکیل می دهند.

تجمع این رادیکالهای آزاد مضر می تواند به چندین نوع بیماری مزمن منجر شود .

در حقیقت ، استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد با سرطان و بیماری های قلبی ، ریه و خود ایمنی همراه است .

میوه ها و سبزیجات از جمله خیار به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند که ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهند.

یکی از مطالعات آزمایشی ، خواص آنتی اکسیدانی خیار را مورد بررسی قرار داد و دریافت که آنها حاوی فلاونوئیدها و تانن ها هستند ، که دو گروه از ترکیبات هستند که به ویژه در مسدود کردن رادیکال های آزاد مضر موثر هستند .

پس خیار حاوی آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها و تانن ها است که از تجمع رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

باعث رطوبت بدن می شود

آب برای عملکرد بدن بسیار مهم است و نقشهای مهم زیادی را ایفا می کند

این ماده در فرآیندی مانند تنظیم دما و حمل و نقل مواد زاید و مواد مغذی دخیل است .

در حقیقت ، هیدراتاسیون مناسب می تواند همه چیز را از عملکرد بدنی گرفته تا سوخت و ساز بدن تحت تأثیر قرار دهد .

در حالی که اکثر مایعات خود را با نوشیدن آب یا مایعات دیگر برآورده می کنید ، برخی از افراد ممکن است تا 40٪ از کل آب دریافتی خود را از مواد غذایی دریافت .

به ویژه میوه ها و سبزیجات می توانند منبع خوبی در رژیم غذایی شما باشند.

در یک مطالعه ، وضعیت هیدراتاسیون مورد بررسی قرار گرفت و سوابق رژیم برای 442 کودک جمع آوری شد. آنها دریافتند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات با بهبود وضعیت هیدراتاسیون همراه است.

از آنجا که خیار از حدود 96٪ آب تشکیل شده است ، به ویژه در تقویت هیدراتاسیون موثر هستند و می توانند به شما در رفع نیاز روزانه مایعات خود کمک کنند .

پس خیار از حدود 96٪ آب تشکیل شده است ، که ممکن است باعث افزایش هیدراتاسیون شود و به شما در رفع نیاز روزانه مایعات کمک کند.

خیار قند خون را پایین می آورد

چندین مطالعه از حیوانات نشان داده اند که خیار ممکن است به کاهش قند خون کمک کند و از برخی از عوارض دیابت جلوگیری کند.

در یک مطالعه حیوانی ، تأثیر گیاهان مختلف بر قند خون بررسی شد. نشان داده شده است که خیار به طور موثر سطح قند خون را کاهش داده و کنترل می کند.

یکی دیگر از مطالعات حیوانی باعث ایجاد دیابت در موش ها شد و سپس آنها را با عصاره پوست خیار مکمل کردند. پوست خیار بیشتر تغییرات مرتبط با دیابت را معکوس کرده و باعث کاهش قند خون می شود .

با این حال ، شواهد فعلی به حیوانات و آزمایشگاه محدود شده است. برای تعیین تأثیر خیارها بر قند خون در انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است.

پس مطالعات آزمایشگاهی و حیوانات نشان می دهد خیار ممکن است به کاهش قند خون و جلوگیری از عوارض ناشی از دیابت کمک کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید