عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست با اعلام اینکه تغییرات اقلیمی در ایران بیشتر از جهان است،  گفت: 80 درصد مرحان های خلیج فارس مرده اند اگه دانش فنی خود را ارتقا ندهیم در آینده گرفتار خواهیم شد.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه اثرات تغییر اقلیم در ایران گسترده تر از متوسط جهانی است،گفت: اکثر مرجان های خلیج فارس به دلیل این مسائل مرده اند.

به گزارش سلام نو، عیسی کلانتری امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی با اشاره به تغییرات گسترده اقلیمی در جهان گفت: متوسط تغییر اقلیم در کشور ما بیشتر از جهان است به همین دلیل باید همه بسیج شویم و دانش فنی خود را ارتقا دهیم. اگر به شرایطی که وجود دارد راضی باشیم، دچار فاجعه خواهیم شد.

وی خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی اظهارداشت: اینکه اعلام کردید امنیت غذایی کشور را به طور کامل تأمین می کنید و به خودکفایی در این زمینه می رسید، قول بسیار بزرگی است، چرا که باید توجه داشته باشید ما در کشورمان با مسئله آب و چالش در این زمینه مواجه هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست با تأکید بر اینکه سیاست گذاری های دامپزشکی فقط باید در این سازمان صورت بگیرد، گفت: کسانی که بهره بردار هستند فقط در اجرا نقش دارند. زمانی دامپزشکی در کشور می تواند سیاستگذاری متمرکز داشته باشد که دانش خود را افزایش بدهد و برای این منظور باید ارتباطات بین المللی را به روز نگه داشت.

کلانتری با بیان اینکه اثر تغییر اقلیم در مسائل ژنتیکی هنوز بررسی نشده است، افزود: وقتی که تا پایان قرن قرار است سه تا چهار درجه به دمای هوا افزوده شود، باید از همین الان تدابیری برای آن اندیشید، چرا که همان گونه که اشاره شد اثرات تغییر اقلیم در کشور ما گسترده تر از متوسط جهانی است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که متأسفانه اکثر مرجان های خلیج فارس مرده اند و بیش از ۸۰ درصد این مرجان ها سفید شده اند. اینها مسائلی است که در آینده بشر را گرفتار خواهد کرد.

کلانتری تصریح کرد: اگر خودمان را برای مقابله با تغییر اقلیم آماده نکنیم، دچار گرفتاری های بزرگ می شویم، بنابراین سازمان دامپزشکی هم باید سیاستگذاری را متوقف کند و هم تأکید می کنم که توان علمی خود را افزایش دهد. در بسیاری از حوزه ها در محیط زیست شاهدیم که به دلیل عدم توان علمی لازم، مشکلات زیادی ایجاد شده است.

وی افزود: بخش تحقیقات دامپزشکی باید گسترده تر شود. تحقیقات دامپزشکی ساختن چهار عدد واکسن نیست، باید به این موارد توجه کرد./ مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید