در هند باستان ، مردم آب را در ظرف های مسی نگهداری می کردند. به گفته آیورودا ، مصرف آب غنی شده از مس هر روز صبح بر روی معده خالی به تعادل سیستم  بدن کمک می کند مس به دلیل خاصیت تصفیه آن نیز محبوب است. این ماده معدنی مهم است  و باعث سلامتی می شود. در اینجا چند مزیت آب آشامیدنی از یک ظرف مسی آورده شده است.

باکتری ها را می کشد

دو باکتری رایج در محیط ، E.coli و S.aureus هستند و به نظر می رسد که باعث بیماری شدید جسمی می شوند. مس مانند یک دستگاه ضدعفونی کننده عمل می کند و می تواند این باکتری ها را که از بروز بیماری های ناشی از آب مانند زردی ، اسهال و دیاستریزی جلوگیری می کند ، به طور موثر از بین ببرد.

به هضم غذا کمک می کند

در داخل معده ، خاصیت استریل کننده مس به از بین بردن باکتری های مضر و کاهش التهاب کمک می کند. همچنین مس در پاکسازی و دفع سموم معده کمک می کند. این باعث هضم بهتر می شود.

مس ضد پیری و سلامت پوست را تقویت می کند

مس یک داروی طبیعی است زیرا با تشکیل سلول و خاصیت آنتی اکسیدانی همراه است. مس کمک می کند تا رادیکال های آزاد از بین بروند که دلیل اصلی ظهور خطوط ریز یا چین و چروک است. مس همچنین به بازسازی پوست ، کلاژن و تولید ملانین کمک می کند.

به کاهش وزن کمک می کند

به طور مرتب ، سعی کنید آب یک کشتی مسی مصرف کنید تا در کاهش وزن به شما کمک کند. جدا از اینکه به دستگاه گوارش شما کمک می کند عملکرد خوبی داشته باشد ، مس به طور موثر به تجزیه و از بین بردن چربی کمک می کند. همچنین به خلاص شدن از شر زباله های مضر بدن کمک می کند.

سلامت قلب را ارتقا می بخشد

مس ممکن است به حداقل رساندن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند. به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند و ضربان قلب خوبی را حفظ می کند.

مس ضد التهاب قوی است

مس همچنین به دلیل داشتن خواص ضد التهابی قدرتمند ، محبوب است. به رفع درد و دردهای مرتبط با آرتریت و روماتیسم کمک می کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی و استخوان های بدن شناخته شده است.

مس  با تیروئید مبارزه می کند

مقادیر کم مس معمولاً در بیمارانی که از بیماری تیروئید رنج می برند یافت می شود. مس یک ماده معدنی مهم و حیاتی است که به عملکرد بهینه غده تیروئید کمک می کند. از این رو ، از جمله آب غنی شده از مس در رژیم غذایی شما ممکن است عملکرد غده تیروئید را تنظیم کرده و به مبارزه با این کمبود کمک کند.

زخمها سریعتر بهبود می یابند

خاصیت آنتی ویروسی ، ضد باکتریایی و ضد التهابی آن به بهبودی سریعتر زخم ها کمک می کند. همچنین در تولید سلولهای جدید سالم که روند بهبودی زخمهای خارجی و داخلی را تسریع می کنند ، کمک می کند.

مس محرک مغز است

در مغز ، مقادیر کمی از مس موجود در آنزیم های خاص به شکل گیری انتقال دهنده های عصبی کلیدی کمک می کند. این به سلولهای مغز اجازه می دهد تا با یکدیگر صحبت کنند و به نوبه خود ، باعث می شود مغز شما نیز کارآمد و سریع تر انجام دهد. همچنین مس به خاصیت ضد تشنج معروف است که به جلوگیری از تشنج کمک می کند.

مس با کم خونی مبارزه می کند

از کمک به جذب آهن مغذی گرفته تا تشکیل سلول ها ، مس نقش مهمی در عملکرد بدن شما دارد. این بیماری کم خونی را از بین می برد - شرایطی که کمبود هموگلوبین یا گلبول های قرمز خون وجود دارد که منجر به فرسودگی و کمرنگی می شود. مس آهن موجود در بدن شما را جذب کرده و از آن استفاده می کند و به نوبه خود ، سطح آهن را حفظ می کند و به حفظ جریان در رگ ها کمک می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید