یک مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت که قدرت امروز سپاه قدرت الله است و پاسداران مانند پتک و دستان آهنین بر سر دشمنان فرود می آیند

به گزارش سلام نو، آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سخن خداوند درباره نشانه‌ها و علامت‌های هستی اظهار داشت: این تعداد انسان بی‌شمار که همه از قطره‌ای آب پست خلق شده‌اند هیچ‌کدام شبیه دیگری نیستند که این یکی از آیات و نشانه‌های بزرگ وجود خداوند است.

وی با بیان اینکه قدرت خداوند بالاترین قدرت‌ها بوده که به بندگان خاص خداوند نیز عنایت می‌شود، ابراز کرد: ارزش حفاظت همه جانبه از انقلاب اسلامی مرهون نهادهایی از جمله سازمان حفاظت اطلاعات سپاه است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه غرور و تکبر سبب شکست و ذلت می‌شود، عنوان کرد: در روایات تاکید بر پرهیز از تکبر و منیت شده است و باید همیشه خود را بنده خدا معرفی کنید و روحیه عبودیت و بندگی باید در انسان و مجموعه‌های فاخری چون سپاه پاسداران نمود بیشتری داشته باشد.

وی پاسداران را فرزندان انقلاب دانست و افزود: پاسداران با توکل به خداوند و قدرت الهی و همراهی خداوند همچون پتک و دستان آهنین بر سر دشمنان هستند که در این شرایط خود را از خدا، نظام اسلامی، انقلاب و رهبری معظم جدا نکنید چراکه راه هدایت راه بزرگان دینی است.

استاد برجسته حوزه علمیه  خاطرنشان کرد: قدرت امروز سپاه قدرت الله درصورتی‌که خدا را فراموش نکرده و مغرور نشود است، چراکه قدرت ما سرچشمه‌ای از قدرت خداوند است و راه حق راه امیرالمومنین(ع) و اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله سبحانی: فضای مجازی ایمان و عفت را نشانه گرفته است

آیت‌الله سبحانی عصر امروز در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که در مجتمع امین برگزار شد، با اشاره به معجزات تکوینی انبیا اظهار داشت: معجزات پیامبران بر اساس اقتضای زمان است؛ به عنوان نمونه در زمان حضرت موسی(ع) سحر مطرح بود که معجزه این پیامبر مربوط به سحر بود.

وی با تاکید بر اینکه معجزه پیامبر اسلام کتاب بر اساس آن زمان و فن آن زمان بود، ابراز کرد: معجزه پیامبر باید  دائمی می‌بود و اگر معجزه دائم نبود مردم ایمان نمی‌آوردند و خداوند برای اینکه پیوسته اسلام معجزه داشته باشد معجزه دائم فرستاد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قرآن کریم معجزه نامحدود است، تصریح کرد: هر عملی در دنیا محدودیت داشته ولی کلام الله نامحدود و نهایت ناپذیر است و بیش از 14 قرن از معجزه قرآن می‌گذرد و اقدامات زیادی توسط علما روی این کتاب شده و مفسران همچنان هم مشغول کار هستند.

وی نهایت‌پذیری قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و گفت: کارهای خداوند به علت نهایت ناپذیر نامحدود است و امروز مفسران با مطالعات خویش به تفسیرهای تازه‌ای از قرآن کریم دست پیدا کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قرآن و عترت را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: حقیقت عترت که قرآنی ناطق بوده باید برای ما روشن شود و جدایی بین قرآن و عترت به عنوان دو برادر هم فکر و هم‌پیمان است.

وی یادآور شد: شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید آموزش و یادگیری قرائت قرآن کریم است و امیدواریم این طرح در دانشگاه‌های دیگر نیز رواج پیدا کند و این طرح به صورت قانون در دانشگاه‌های کشور دنبال شود.

آیت‌الله سبحانی آسیب‌های فضای مجازی را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: فضای مجازی تقوا، ایمان و عفت خواهران را نشانه گرفته است که باید در مقابل آن نگهبان و حفاظی مانند قرآن کریم داشته باشیم که در زندگی همه انسان‌ها جاری باشد./ تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید