هنگام تعویض لامپ ها در خانه ، ممکن است فکر خود را برای لامپ های خریداری شده فراتر از وات لامپ فکر نکنید. به طور خاص تر ، ممکن است از دمای رنگ لامپ ها غافل شوید - یا شاید یک رنگ را نسبت به دیگری انتخاب کنید زیرا ترجیح می دهید.

واقعیت موضوع این است که رنگ چراغ هایی که نصب می کنید اهمیت دارد. رنگ های مختلف عملکردهای مختلفی دارند و باید به جایی که آن رنگ ها را نصب می کنید توجه کنید.

منابع نور را می توان به منابع نوری طبیعی مانند خورشید ، ستارگان ، صاعقه ، و تابش نور خورشید و منابع نور مصنوعی از جمله لامپ های رشته ای یا حبابی ، لامپ مهتابی و لامپ های سدیم تقسیم کرد.

درک رتبه بندی لامپ

همه لامپ های یکسان نیستند. آنها نه تنها در سبک ها و پایه های مختلفی قرار می گیرند بلکه در سطوح مختلف روشنایی و دمای رنگ نیز وجود دارند. با این وجود ، انتخاب لامپ مناسب کار دشواری نیست.

لومن

درخشندگی یک لامپ با رتبه لومن(واحد توان نوری) آن مشخص می شود. هرچه لامپ ها بزرگ تر باشند ، لامپ روشن تر است.

مسئله این است که اتاق چقدر لازم است روشن شود و اثربخشی یک لامپ به اندازه اتاق ، رنگ دیوارها ، قرارگیری نور و سایر عوامل بستگی دارد.

وات چیست؟

وات مقدار نیرویی است که یک لامپ مصرف می کند.

لامپ های رشته ای یا حبابی از انرژی بسیار بیشتری نسبت به لامپ های LED مدرن استفاده می کنند ، به این معنی که یک لامپ رشته ای 60 وات نسبت به لامپ LED 60W نور کمتری ساطع می کند. در عوض ، برای جایگزینی لامپ رشته ای 60W ، شما به دنبال یک لامپ LED 8W یا 12W باید باشید تا تقریباً همان امتیاز لومن را بدست آورید.

دمای رنگ

جدا از روشنایی ، باید رنگ لامپ ها را نیز در نظر بگیرید. این به طور معمول توسط رتبه کلوین (معمولاً 2700 تا 6،500) مشخص می شود و همراه با نامی توصیفی ، مانند سفید نرم یا نور روز است.

در اینجا شکست دمای رنگ لامپ کم است:

سفید نرم (2700 تا 3000 کلوین) گرم و زرد است ، محدوده رنگی معمولی که از لامپ های رشته ای دریافت می کنید. این نور احساس گرمی و دنج می بخشد و اغلب برای اتاق های نشیمن ، و اتاق های خواب بهترین است.

سفید گرم (3000 تا 4000 کلوین) دارای رنگ زرد بیشتر است. این لامپ ها برای آشپزخانه ها و حمام ها به بهترین وجه مناسب هستند.

سفید روشن (4000 تا 5000 کلوین) بین تن های سفید و آبی است. با داشتن احساس آرامش کمتری و پر انرژی تر ، لامپ هایی با این محدوده رنگ برای فضاهای کاری (مانند دفتر خانه یا گاراژ) و آشپزخانه هایی با وسایل کروم مناسب هستند.

نور روز (5000 تا 6 هزار و 500 کلوین) دارای رنگ مایل به آبی است. این رنگ روشن کنتراست را برای رنگها به حداکثر می رساند و آن را برای کار ، خواندن یا استفاده از آرایش ایده آل می کند.

با توجه به این نکته ، هنگام انتخاب لامپ های کم نور برای یک اتاق ، به آنچه که معمولاً در آن فضا انجام می دهید فکر کنید و لامپ ها را برای آن منظور خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید