۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 30348201

حزب "آبی-سفید" اعلام کرد مذاکرات امروز با حزب لیکود برای تشکیل دولت ائتلافی لغو شده است.

به گزارش سلام نو، حزب "آبی-سفید" به ریاست بنی گانتس از لغو مذاکرات امروز(چهارشنبه) با حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی خبر داد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، قرار بود نمایندگان حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز با نمایندگان حزب "آبی-سفید" به رهبری بنی گانتس دیدار کنند و بعد از آن نیز دیداری میان نتانیاهو و گانتس برگزار شود.

در بیانیه این حزب آمده است: شروط اصلی که باید برای برگزاری مذاکراتی خوب میان دو تیم مذاکره کننده فراهم باشد هنوز فراهم نشده است درنتیجه امروز هیچ نشستی برگزار نخواهد شد.

در ادامه بیانیه این حزب آمده است: زمانی که شرایط مناسب باشد موعد نشست این هفته یا هفته بعد مشخص خواهد شد.

حزب گانتس شروطی را که باید برای برگزاری نشست فراهم باشد توضیح نداد.

حزب گانتس معتقد است که نتانیاهو نمی‌تواند قبل از حل و فصل مشکلاتش با دستگاه قضایی نخست وزیر شود و نمی‌تواند نماینده تمام احزاب راست‌گرا در مذاکرات باشد.

قرار است دادستان کل رژیم صهیونیستی امروز اظهارات وکیل نتانیاهو را بشنود و طی هفته‌های آینده مشخص شود که نتانیاهو به اختلاس و فساد و سوءاستفاده از اعتماد متهم خواهد شد یا خیر.

حزب لیکود در واکنش به بیانیه حزب گانتس اعلام کرد که از تصمیم لغو دیداری که قرار بود میان نتانیاهو و گانتس برگزار شود و دیدار میان تیم‌های مذاکره‌کننده غافلگیر شده است.

نتانیاهو در این بیانیه از گانتس خواست به مسئولیت خود درباره ممانعت از برگزاری انتخابات جدید عمل کرده و دیدار را لغو نکند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید