امارات موضعی منعطف‌تر از عربستان درباره تلاش میانجیگرانه نخست‌وزیر عراق برای فروکش کردن تنش در منطقه نشان داده است<br/> <br/><br/> <br/>

به گزارش سلام نو، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی با اشاره به تحولات و درگیری‌های اخیر در منطقه و تلاش‌های عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق برای فروکش کردن شدت تنش در منطقه، به نقل از یک منبع بلند پایه عراقی نوشت، عبدالمهدی تماس‌ها و دیدارهای محرمانه‌ای را با طرف‌های برجسته محور مقاومت داشته است و نمایندگان وی نیز درباره اوضاع منطقه با طرف‌های مختلف دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق گفته این منبع، این تماس‌ها شامل ایران، حزب‌الله لبنان و جنبش انصارالله یمن است و شنیده شده که طرف‌های مذکور در این تماس‌ها ابتکار عمل عراق برای فروکش کردن شدت تنش در سراسر منطقه و آغاز گفت‌وگوی سیاسی گسترده در آن را تأیید کرده‌اند.

این منبع ادامه داد: به همین منظور حکومت امارات چند پیام‌ تشویقی را به منظور ایجاد یک "راه حل اساسی" برای بحران کنونی منطقه برای عبدالمهدی فرستاده است.

الاخبار به نقل از یک منبع عربی دیگر نوشت: امارات تمایل زیادی به حل و فصل هرچه سریعتر بحران و متعهد شدن تمامی طرف‌ها به آتش‌بس نشان می‌دهد؛ چراکه نسبت به حملات نظامی احتمالی جنبش انصارالله نگران است.

بیشتر بخوانید: نرمش عربستان به خاطر قدرت‌نمایی ایران است

منبع عراقی مذکور ادامه داد، اما موضع عربستان در این باره که متأثر از آمریکا و فعالیت‌های اسرائیل در این زمینه بوده، همچنان نامشخص و متناقض است.

طبق گفته این منبع، نخست‌وزیر عراق ایده اولیه درباره موضع و الزامات محور مقاومت را تدوین کرده و بر این اساس اقدام به تماس با رهبری عربستان کرد.

در همین راستا، یک منبع یمنی مطلع از تماس‌های عبدالمهدی به الاخبار گفت، عبدالمهدی در تلاش است تا مواضع و اظهارات را پیش از آغاز این ابتکارعمل جمع آوری کند. برخی بازدید کنندگان عرب و خارجی از عربستان سعودی در مورد "اختلاف محدود" بین ملک سلمان، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در رابطه با چگونگی متوقف کردن جنگ در یمن صحبت می‌کنند./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید